اخبار بروجرد

اجرای پویش جنگل‌کاری با بذر در ۳۸ هکتار از زمین های بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از اجرای پویش جنگل کاری با بذر در ۳۸ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی آقبلاغ خبر داد.

امیر ثقلینی در حاشیه مراسم پویش مردمی جنگل‌کاری با بذر که امروز دهم آذرماه در ذخیره‌گاه جنگلی آقبلاغ بروجرد برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح پویش مردمی جنگل‌کاری با بذر به‌صورت همزمان در ۱۱ استان زاگرس نشین اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این پویش با مشارکت انجمن‌های مردم نهاد، دوستداران و همیاران طبیعت، همراهی و همکاری مردم، جوامع محلی، مسئولین دولتی و باهدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: ۳۸ هکتار جنگل کاری با بذر در قالب پویش مردمی و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در این شهرستان اجرا شد.

ثقلینی اضافه کرد: هدف از این اقدام ارتقا و احیای سطح حفاظتی جنگل‌های زاگرس با کاشت بذر بلوط بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: یک ذخیره‌گاه جنگلی دیگر در ونایی به مساحت ۳۷ هکتار شناسایی شده است.

ثقلینی ادامه داد: مردم مهمترین و موثرین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها و مراتع  با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی‌های پی در پی و اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام‌ها از نقش موثری برخوردار است.

وی با اشاره به نقش مهم جنگل‌های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، افزود: این جنگل‌ها نقش مهمی در تولید اکسیژن داشته و در جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس در معرض تهدیدات طبیعی و انسانی قرار دارند، اظهار کرد: تهدیدات متعددی مانند تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی این جنگل‌ها را تهدید می‌کند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close