اخبار ایران

نماینده استان اصفهان: یک چیزهایی درباره اعتراضات مردم از رسانه‌ها شنیده‌ام/ نیازی نیست به اصفهان بروم

روزهای بروجرد- صادق طباطبایی نژاد نماینده استان اصفهان با اشاره به اعتراضات مردم اصفهان می‌گوید اطلاعات اتفاقات اخیر را جسته و گریخته از رسانه‌ها شنیدم و از هفته گذشته و به اصفهان نرفتم. الان هم تهران هستم. تصمیمی هم ندارم این هفته به اصفهان بروم، زیرا وقت بازدید از حوزه انتخابیه نیست و باید در مجلس باشم.

به گزارش رویداد۲۴، اعتراضات اصفهان در روزهای گذشته تیتر یک رسانه‌ها بود و از اواخر هفته گذشته به خشونت کشیده شد و در حالی که در اعتراضات به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت و چندین تن زخمی شدند، نمایندگان استان اما ترجیح دادند در این خصوص صحبتی نکنند.

برخی از نمایندگان استان ترجیح دادند در خصوص موضوع مصاحبه‌ای نداشته باشند می‌گفتند «تصمیم بر این است که اخبار از کانال استانداری دنبال شود.» برخی دیگر از نماینده‌ها نیز اعلام کردند که در زمان اعتراض‌ها در اصفهان نبوده‌اند.

برای پیگیری بیشتر با یکی دیگر از نمایندگان اصفهان گفت‌وگو کردیم. صادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان در اصفهان می‌گوید: اطلاعات من هم در حد همین اطلاعاتی است که در رسانه‌ها وجود دارد و اردستان بودم هفته گذشته و به اصفهان نرفتم. الان هم در تهران هستم. تصمیمی هم ندارم این هفته به اصفهان بروم، زیرا وقت بازدید از حوزه انتخابیه نیست و باید در مجلس باشم.

او در پاسخ به این سوال که «آیا نیاز نیست که شما به عنوان نماینده استان در جریان اعتراضات مردمی باشید و به اصفهان بروید؟»، گفت: نه نیازی نیست به اصفهان بروم و اگر نیازی باشد خودشان به ما می‌گویند. مسئله خاصی هم در خصوص اصفهان مطرح نشده است و ظاهرا در حد همین مسائلی است که رسانه‌ها اعلام کردند.

این نماینده مجلس ادامه داد: تا جایی که من اطلاع دارم، کشاورزان از یکی دوماه گذشته نسبت به کم‌آبی و خشکسالی اعتراضاتی را دارند. اعتراضاتی را هم کشاورزان شرق استان در خصوص وضعیت آب دارند و چندین سال است که این وضعیت ادامه دارد. این اعتراض‌ها به حق است و وعده‌ای به آن‌ها داده شده که محقق نشده است. زمانی که ترسالی باشد این موضوع آنچنان خودنمایی نمی‌کند، اما زمانی که مانند امسال و سال قبل بارندگی کم باشد، بحران جدی‌تر می‌شود. البته طی سال‌های اخیر مدام اعلام می‌شد که تونل بهشت آباد شروع به کار می‌کند، اما اجرایی نشد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه معیشت کشاورزان در گرو آب است، تصریح کرد: موضوع آب کوتاه نیست و باید برنامه‌ریزی شود. در هفته گذشته مردم اعتراضات به حق و مسالمت‌آمیزی را داشتند و تمام هم شد. اما برخی از افراد چادر‌ها را جمع نکردند و حتی به آن‌ها گفتند که صدای اعتراض شما به رئیس جمهور رسید و دستور‌های لازم قرار است انجام شود، اما چندبار که به آن‌ها گفتند جمع کنید، گوش نکردند و جمعی خارج از کشاورزان، برخی از چادر‌ها را به آتش کشیدند و التهاب ایجاد کردند. البته من آنجا نبودم و اطلاعاتم از همین اخبار و رسانه‌ها است. خداراشکر با هوشیاری مردم مشکل حل شد و مسئله خاصی هم ایجاد نشد. البته طبق آن چیزی که شنیدم و جسته و گریخته اخبار را شنیدم. مثل اینکه در یک فیلمی که منتشر شده، ولی من آن را ندیدم و فقط شنیده‌ام، برخی می‌گویند به آتش بکشید؛ که به نظر می‌رسد به دنبال ایجاد التهاب هستند.

نماینده استان اصفهان با بیان اینکه این اعتراض‌ها زمینه سوءاستفاده را ایجاد می‌کند، گفت: در هفته گذشته درست مدیریت شد و مسالمت‌آمیز بود، اما بعد از آن برخی از افراد به دنبال سوءاستفاده از موقعیت بودند و شعار‌های ساختارشکنانه می‌دادند و سخنان کشاورزان نبود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close