اخبار بروجردویژه ها

پیاده‌راه جعفری عملیاتی می‌شود؟

زهره گودرزی- خیابان جعفری یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محلات بروجرد است. بافتی تاریخی که بناهای قدیمی همچون مسجد جامع، امام و راسته بازار در دل این بافت قرار دارد.

قرار بود پیاده‌رو در این خیابان ایجاد و تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود تا با پیاده‌روی در این پیاده‌رو در تاریخ قدم بزنیم.

شهرداری بروجرد بنا داشت پیاده‌راهی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع را در این خیابان احداث کند تا گام‌های سبک شهروندان جای لاستیک‌های سنگین خودروها را بگیرند و خاطرات این محله قدیمی برای همیشه برای مردم این شهر ثبت و نگهداری شود.

اما براساس تصمیم کارگروه ترافیک شهرستان اجرای طرح پیاده‌رو سازی سه راه جعفری بروجرد متوقف و به زمان دیگری موکول شد.

در حالی‌که احداث این پیاده راه یکی از خواسته‌های دیرینه و به‌حق مردم است که با اجرای این پروژه می‌توانیم حس آرامش و آسایش را به همشهریان القا کنیم.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد در این رابطه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای خیابان جعفری خود شهرداری طرح تهیه کرده است زمانی‌که خودش طرح تهیه کرده پرسنل شهرداری توانمند هستند.

وی تصریح کرد: طرح به مشاور داده شده که از یک رتبه و شناسنامه علمی برخوردار بشود و مصوبه شورای ترافیک شهرستان را بگیریم.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تجربه همچین کاری را در کرمانشاه دارم و خودم اجرا کرده‌ام این را حتما پیگیری می‌کنیم مگر اینکه مردم در مقابل ما بایستند که آنها را توجیه می‌کنیم و فیلم برای آنها نمایش می‌دهیم که چه هست و می‌خواهد چه بشود.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: هیچ مانعی هم برای آنها ایجاد نمی‌شود و در این مسیر جدی هستیم و در بودجه سال آینده اجرای محور پیاده جعفری را می‌آوریم اما در این راستا همکاران باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: باید مسیر گردشگری و جاده سلامت و محور پیاده مرکز شهر را راه بیندازیم و این ترافیک را به حاشیه‌ها انتقال بدهیم لایحه‌ای به شورای شهر داده‌ایم که هر پزشک و داروسازی که در مرکز شهر بخواهد دفتر و مطلب افتتاح کند جریمه زیادی را باید به شهرداری بدهد و هرکس در بافت کم تراکم و حاشیه‌ای بخواهد مطب و داروسازی داشته باشد ۳۰-۴۰درصد به آن تخفیف داده می‌شود.

سه‌راه جعفری یکی از خیابان‌های اصلی شهر بروجرد و در واقع مرکز خرید اصلی به حساب می‌آید؛ می‌توان گفت این خیابان پرترددترین خیابان شهر بروجرد است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

2 thoughts on “پیاده‌راه جعفری عملیاتی می‌شود؟”

  1. پارسال خانم دکتر مقصودی کمک کردن که اجرای این طرح تسهیل بشه که خیلی از…. مانع آن شدن بعد لز گذشت چتد ماه به این نتیجه رسیدن که باید عملیاتی بشه

  2. به نظر من اگر این طرح را تا جنب پارک وحدت در خیابان جعفری امتداد بدهند طول پیاده راه به حدودیک کیلومتر میرسد و مناسب تره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close