اخبار بروجردلرستان

راه‌اندازی اکیپ‌های سیار واکسیناسیون کرونا در لرستان

روزهای بروجرد- معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان از راه‌اندازی اکیپ‌های سیار واکسیناسیون کرونا خبر داد.

محمود ثمینی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست ابراهیم رییسی، برگزار شد اظهار کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون گسترده در سطح کشور و به‌دنبال آن در استان، خوشبختانه روند مطلوبی به لحاظ سیر نزولی بیماری کرونا حاکم شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده، در لرستان چهار شهرستان وارد وضعیت آبی شده و هفت شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت به مراتب بهتر شده است.

ثمینی افزود: بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌های کوهدشت، سلسله، دورود و بروجرد در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

معاون استاندار لرستان افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته در فراهم‌سازی شرایط برای تسهیل در واکسیناسیون، در برخی شهرستان‌ها آمار استقبال از تزریق واکسن قابل قبول نیست و با توجه به اهمیت افزایش سطح ایمنی جامعه در پی واکسیناسیون، لازم است هم استانی‌ها در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان، تاکنون حدود ۹۲ درصد دُز اول و ۶۶ درصد دیگر دُز دوم را تزریق کرده‌اند که در جلسه امروز بر ادامه روند واکسیناسیون دانش‌آموزان، مربیان و معلمان تأکید شد.

ثمینی بیان کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۸۴ شهر در کشور وارد وضعیت آبی شده‌اند که از تأثیر مطلوب واکسیناسیون رده‌های سنی مختلف در مهار بیماری حکایت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تأکید کرد: مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار اکیپ‌های سیار در مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهرها برای انجام واکسیناسیون بدون محدودیت جهت تزریق دز اول و دوم و حتی دز سوم گروه‌های مد نظر اقدامات لازم را به عمل آورد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close