اخبار بروجردلرستان

در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک مرکز آموزشی آن مدرسه تعطیل خواهد شد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان بر ضرورت نظارت جدی بر روند فعالیت مدارس این استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

محمود ثمینی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون در سطح کشور و اتفاقات خوبی که در این زمینه به وقوع پیوسته است، وضعیت رنگ بندی شهرها در کشور متغیر شده و در استان لرستان نیز به تبع شرایط مطلوب‌تری ایجاد شده است.

وی در خصوص رنگ بندی شهرستان‌های استان افزود: در استان لرستان در شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد وضعیت آبی است و شهرستان پلدختر از وضعیت قرمز به نارنجی و سایر شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند و در مجموع وضعیت استان مناسب است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به فصل سرما و ضرورت واکسیناسیون اظهار داشت: لازم است در سطح استان از فرایند واکسیناسیون استقبال مناسبی صورت پذیرد و این موضوع جدی تر گرفته شده و با توجه به شرایط خوبی که حاصل شده آن دسته از افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند حتماً نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

ثمینی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان تا حدود زیادی دوز اول را تزریق کرده و در حال تزریق دوز دوم هستند و لازم است فرهنگیان محترمی که تاکنون به دلایلی واکسیناسیون را انجام نداده‌اند اگر محدودیت پزشکی ندارند به این مهم عمل کنند تا با اپیدمی و شیوع بیماری مواجه نشویم.

وی با تاکید بر ضرورت واکسینه شدن ناوگان حمل و نقل و سرویس مدارس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر خانه و مدرسه تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر بحث نظارت بر فعالیت مدارس گفت: موضوع نظارت با جدیت در مدارس اعمال شده و تذکرات لازم به صورت مکتوب به آموزش و پرورش ارسال می‌شود و دستگاه تعلیم و تربیت موظف است در راستای رفع نواقص اقدام کند.

ثمینی تصریح کرد: در صورت وجود نواقص در یک مرکز آموزشی آن مدرسه تعطیل خواهد شد زیرا سلامت دانش آموز و معلم در اولویت اول ما است و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده باشند از طرف ستاد استانی قابل پیگیری خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close