لرستان

رییس‌ دادگستری لرستان خبر داد: فروش اموال تملیکی لرستان در ۶ مزایده/تخلیه ۹ انبار تا یک سال دیگر

روزهای بروجرد– رییس‌ کل دادگستری لرستان از فروش اموال تملیکی لرستان در قالب ۶ مرحله مزایده خبر داد و گفت: فکر می‌کنم تا یک سال دیگر همه ۹ انبار اموال تملیکی استان را بتوانیم خالی کنیم.

محمد رزم در گفتگو با مهر، در خصوص انبارهای اموال تملیکی لرستان اظهار داشت: حوزه اموال تملیکی در سطح شهرستان خرم آباد ۹ انبار اموال مختلف دپو شده دارد.

وی با بیان اینکه برخی از این انبارها مربوط به وسایل نقلیه سواری و شاسی بلند داخلی و خارجی است، تصریح کرد: بالغ بر صد دستگاه موتور سیکلت که ۹۰ درصد آنها بالای هزار سی سی است و قابل استفاده در شهرها نیست هم در این انبارها موجود است؛ وسایل خانگی مثل یخچال و تلویزیون و لباسشویی، قطعات و لوازم مکانیکی، پتو و لوازم مصرفی خوراکی و… نیز در این انبارها دپو شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه سال گذشته در آبان ماه با حضور دادستان خرم آباد و مدیر حفاظت اطلاعات دادگستری استان بازدیدی از انبارهای اموال تملیکی داشتیم، افزود: بسیاری از این اموال جلوی آفتاب بود و طی چند سال سوخته شده و یا فاسد شده بودند؛ وضعیت نگهداری آنها ناهنجار بود و دستور دادیم که اینها را دسته بندی کرده و به صورت منظم چیدمان شوند که این اقدام انجام و سریال کالاها ثبت و بررسی شد.

رزم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ انبار اموال تملیکی استان وضعیت قابل قبولی از نظر نگهداری دارند، افزود: همچنین برای فروش این اموال، لرستان در قالب سامانه سراسری وزارت اقتصاد و دارایی در مزایده شرکت می‌کند و از سال گذشته تا کنون ۶ مرحله مزایده را شرکت کرده است.

وی یادآور شد: اموالی که آماده واگذاری بوده است در مرحله نخست از ۱۰ میلیارد شروع شده و در آخرین مرحله ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: به این صورت که کار پیش می‌رود فکر می‌کنم تا یک سال دیگر همه ۹ انبار را بتوانیم خالی کنیم.

رزم با اشاره به اینکه خیلی از اموال موجود در این انبارها هم قابل استفاده نیست و باید اسقاط و ذوب شوند، گفت: لرستان ۹ انبار دارد، استان‌های مرزی بالای ۱۰۰ انبار دارند و در تهران بالغ بر ۹۰۰ انبار انبار اموال تملیکی موجود است و وضعیت این انبارها واقعاً مصداق واقعی ترک فعل مدیران است.

وی تصریح کرد: این اموال بایستی در مزایده به فروش می‌رفت و در بازار تعیین تکلیف می‌شد و از وارد شدن خسارت به آنها جلوگیری می‌شد.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: خوشبختانه با بصیرت و درایت حجت الاسلام اژه ای ریاست قوه قضائیه به این قضیه رسیدگی شد و خودشان انبارها را بررسی کردند، ما هم به تبعیت و با دستور ایشان در همه مراکز استان‌ها بازدید و بررسی داشتیم و مرتب نظارت داریم تا همه اموال در قالب مزایده به فروش برسند و به بازار بروند.

رزم با تاکید بر اینکه با این اقدام از کاهش قیمت این کالاها جلوگیری می‌شود و در مهار تورم هم می‌تواند مؤثر باشد و در عین حال حقوق بیت المال هم حفظ می‌شود، گفت: براساس قانون وظیفه جمع آوری املاک تملیکی برعهده وزارت اقتصاد است و در این زمینه هم کوتاهی کرده است.

وی یادآور شد: البته این قانون مربوط به سال ۹۲ است و اگر ابهاماتی دارد باید بازنگری شود تا هرچه سریع‌تر این انبارها تخلیه شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close