اخبار بروجرد

پیشنهادی برای ساخت آزادراه بندر آستارا_ بندر امام

روزهای بروجرد- یکی از مخاطبان “روزهای بروجرد” با توجه به نقشه آزادراه های کشور پیشنهادی را برای طرح و پیگیری ارائه کرده که قابل توجه است.

نیک می دانیم با ساخت آزادراه اراک _ خرم آباد شهرمان بروجرد اندکی به حاشیه رانده خواهد شد و برای کاهش اثرات منفی این طرح باید چاره ای اندیشید.

نقشه آزادراه های کشور

طرح اتصال خلیج فارس به دریای خزر با هدف بهره مندی از ترانزیت کالا از آب های آزاد جنوب کشور به همسایگان شمالی کشورمان در منطقه قفقاز و روسیه می تواند شاه کلیدی برای توسعه بروجرد و استان های نسبتاً محروم غرب کشور باشد.

ساخت این آزادراه چهار استان لرستان، همدان، قزوین و گیلان را بهره مند خواهد کرد و منجر به ایجاد یک مسیر ترانزیتی بسیار به صرفه برای بازرگانی و تجارت کالا از آب های آزاد جنوب به همسایگان شمالی بی بهره از آب های آزاد خواهد شد ، طرحی که منجر به ایجاد اشتغال در استان های مسیر و افزایش درآمدملی خواهد شد.

ساخت این مسیر علی رغم منافع بسیار، هزینه بالایی نیز نخواهد داشت چرا که مسیر این آزادراه از بندر امام تا بروجرد در قالب آزاد راه شماره ۵(تهران_ بندر امام) و همچنین بخشی دیگری از مسیر آن در قالب آزادراه شماره ۱(قزوین _ رشت) هم اکنون احداث شده است و با احداث سه قطعه از بروجرد تا همدان، از همدان تا قزوین و از رشت تا آستارا می توان کشور را از منافع سرشاراین کریدور بین المللی منتفع ساخت و به تبع بروجرد نیز از فواید این طرح عظیم ملی بی بهره نخواهد ماند.

امید است نمایندگان شهرستان با پیگیری این طرح و همراه نمودن نمایندگان استان های ذی نفع در این مسیر برای مطالبه این پروژه به عنوان یک خواسته ملی، گامی اساسی برای تحول شهرستان ، استان و کشور بردارند.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “پیشنهادی برای ساخت آزادراه بندر آستارا_ بندر امام”

  1. دقیقا” درسته- چون مسیر جاده ابریشم نیز ، از بروجرد میگذره.
    در همان مسیر آزاد راه خرم آباد به اراک ، آثاری از جاده ابریشم مربوط به بیش از دو هزار و پانصد سال پیش پیدا شده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close