اخبار بروجرد

زیپ لاین بروجرد آغاز بکار کرد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد از افتتاح پروژه زیپ لاین در این شهر خبر داد.

یحیی عیدی بیرانوند در حاشیه مراسم افتتاح پروژه زیپ لاین در تپه چغا بروجرد که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه زیپ لاین بعد از رفع مشکلات موجود و اخذ تأییدیه‌های اداره استاندارد و امکان بهره‌برداری، افتتاح شد.

وی با بیان اینکه زیپ لاین به طول ۶۰۰ متر و ۲۷ متر طول سازه راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: اختلاف ارتفاع زیپ لاین ۸۰ متر و سرعت آن ۲۰ متربرثانیه بوده که هزینه بلیت این زیپ لاین ۵۰ هزار تومان است.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: به‌منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان این زیپ لاین توسط شرکت تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد کشور مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار گرفت و مجوز استاندارد برای تجهیز زیپ لاین در شهرستان صادر شده است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد کشور استانداردسازی تجهیزات شهربازی اجباری بوده و باید تجهیزات و وسایل بازی به صورت دوره‌ای مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد.

شهردار بروجرد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مراکز تفرجگاهی شهر بروجرد، تپه شهدا مشهور به تپه چغا است که مورد توجه و نظر شهروندان بروجرد قرار دارد.

عیدی بیرانوند عنوان کرد: در راستای افزایش ظرفیت مهمان‌پذیری و گردشگری این تپه، طرح بازنگری در حال اجرا بوده و مشاور بر روی این طرح کار کرده است.

وی اظهار کرد: از جمله محورهایی که مشاور طرح به ما پیشنهاد داد، احداث مسیری برای دسترسی به تپه چغا است که تا به امروز به طول یک کیلومتر ادامه پیدا کرده است، نزدیک به هزار متر دیوارکشی شده است و در حال تعبیه آلاچیق‌هایی هستیم.

شهردار بروجرد تصریح کرد: گسترش فضای سبز و احداث جاده سلامت نیز در دستور کار شهرداری بوده همچنین در حال خاک‌ریزی مسیر سنگلاخی تپه هستیم و تا به حال نزدیک به ۶۰۰ سرویس خاک‌ریزی شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close