اخبار بروجردحوادثلرستان

کاهش پنج درصدی تلفات حوادث رانندگی در لرستان

روزهای بروجرد- سرپرست پزشکی قانونی لرستان گفت: تلفات حوادث رانندگی استان، نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

دکتر محمدرضا فارسی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۲۴۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی  در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: از این تعداد تلفات تصادفات شش ماهه نخست امسال در استان، ۱۹۸ نفر مرد و ۴۵ نفر زن گزارش شده است.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات تصادفات ۲۵۶ نفر (شامل ۲۰۷ نفر مرد و ۴۹ نفر زن) بوده، کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

فارسی‌نژاد تصریح کرد: شش ماهه نخست امسال ۴۶۵۲ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد ۳۴۸۵  نفر مرد و  ۱۱۶۷نفر زن بوده‌اند.

تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش یافته است

فارسی نژاد یادآور شد: آمار تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۳۳۱ نفر (شامل ۳۲۹۵ نفر مرد و و ۱۰۳۶  نفر زن) بوده‌اند، هفت درصد افزایش یافته است.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۹ نفر بر اثر سوختگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: که از این تعداد ۱۰ نفر مرد و ۹ نفر زن گزارش شده است.

وی اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۹۹) که تلفات ناشی از سوختگی ۱۳ نفر (شش نفر مرد و هفت نفر زن) بوده است، ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

سرپرست پزشکی قانونی لرستان با اشاره به آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن CO (گازگرفتگی) گفت: طی شش ماهه نخست امسال تنها یک نفر (مرد) بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده است.

فارسی نژاد موارد برق گرفتگی در استان را هشت نفر اعلام کرد و گفت: تلفات ناشی از برق گرفتگی در نیمه اول امسال هشت نفر (همگی مرد) گزارش شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close