اخبار بروجرد

طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از مسائل مهم و راهبردی کشور است.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت با توجه به اینکه یکی از مسائل مهم و راهبردی در کشور محسوب می‌شود و ادامه این روند در آینده چالش‌های جدی برای نظام اداری و استخدامی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به بهانه کوچک سازی و کاهش هزینه‌ها امروز شاهد بزرگتر شدن بدنه نیروی انسانی در دستگاههای و افزایش هزینه ها هستیم.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: با این تفاوت که یک پروکراسی پنهانی و سایه‌ای اتفاق افتاده است حجم عظیمی از نیروها پشت این پروکراسی پنهان شده‌اند به نحوی که ارائه آمار دقیق ممکن نیست و حتی پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد.

گودرزی اضافه کرد: بنابراین همین مسائل ضرورت این موضوع را شفاف می‌کند نکته مهم این است که از آن طرف یک نظام عادلانه ای در بخث استخدام طبق قوانین بالادستی در کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه وضعیت موجود یعنی شرکت‌های نیروی انسانی که در جذب، ادامه خدمت و نظام پرداخت پارتی بازی اتفاق می‌افتد یعنی یک بستری برای فساد و بی‌عدالتی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: برای ساماندهی وضع موجود ابتدا باید نیروهای موجود تعیین تکلیف شوند و منبعد سازکار آزمون تحت هر عنوان به کارگیری نیرو نهادینه شود به غیر از خدمات موقت که از طریق خرید خدمت انجام می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: قرارداد موقت هم کاری هست که در کوتاه مدت تمام می‌شود یا دریک مقطع زمانی به دلیل شرایط خاص ایجاد می‌شود یا در یک دستگاهی نیروی انسانی بخواهد مرخصی زایمان یا استعلاجی برود کسی را موقت جای آن می‌گذارند در غیر این صورت باید سازکار آزمون باشد.

وی تصریح کرد: توافق کرده‌ایم به معاون اداره استخدامی رئیس جمهور که ظرف ۴۵روز دولت لایحه آن را بدهد که در قالب طرح دنبال نشود که مغایرت‌های احتمالی با اصل ۷۵ پیدا نکند.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: این یک مطالبه عمومی است و ضرورت آن نیز بر همگان مبرهن و واضح است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close