اخبار جهانپزشکی

خبر خوب ژاپنی‌ها درباره کرونا؛ احتمال پایان کرونا

روزهای بروجرد- محققان موسسه ملی ژنتیک ژاپن در حال بررسی یک جهش در ژن Nsp14 هستند. جهش در این ژن امکان ترمیم در ویروس را مختل می‌کند و این جهش به ضرر کرونا تمام خواهد شد. با این حال پس از انتشار این خبر همچنان خیلی از پزشکان توصیه می‌کنند واکسیناسیون کرونا ادامه پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق برخی اخبار منتتشر شده در رسانه‌های ژاپنی، دانشمندان ژاپنی احتمال می‌دهند یک جهش در ویروس کرونا باعث نابودی آن شده است. شاید این خبر مهمترین خبر چند وقت اخیر باشد.

محققان موسسه ملی ژنتیک ژاپن در حال بررسی یک جهش در ژن Nsp14 هستند. جهش در این ژن امکان ترمیم در ویروس را مختل می‌کند و این جهش به ضرر کرونا تمام خواهد شد.

آن طور که صفحه مجله ویرا (رسانه تخصصی اخبار علمی) نوشته، محققان در حال بررسی بیشتر هستند که اگر دلیل کاهش شدید ابتلا در ژاپن این موضوع باشد، خبر بسیار خوبی است! زیرا کرونا در حال ضعیف شدن است اما هنوز تحقیقات ادامه دارد و تا چاپ شدن مقاله باید منتظر ماند و واکسن زد.

با این حال پس از انتشار این خبر همچنان خیلی از پزشکان توصیه می‌کنند واکسیناسیون کرونا ادامه پیدا کند.

یکی از پزشکانی که در صفحه اینستاگرام تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده دارد هم با اشاره به این خبر نوشته است: طی ماه اخیر با بیان اینکه در ژاپن اقدامات خاصی صورت نگرفته، تعداد بیماران به صورت چشمگیری کاهش یافته است. محققان دریافتند که جهش جدیدی در ویروس کرونا در ژاپن صورت گرفته که ممکن است موجب مرگ ویروس به صورت طبیعی شود. با این حال این بدین معنی نیست که واکسن نزنیم چون معلوم نیست ویروس خود به خود از بین رفته یا نه ولی به هر حال خبر خوبی بوده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close