اخبار ایرانورزش

حاشیه‌های تیم ملی ایران پس از پیروزی بر لبنان؛ از نامه هماهنگ تا ماجرای چمدان‌ها

روزهای بروجرد- بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که در دیدار با لبنان توانستند در وقت‌های اضافی شکست را با پیروزی عوض کنند، در پیامی هماهنگ از مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش کشور انتقاد کردند.

پس از پایان این دیدار در چارچوب مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با نتیجه دو بر یک تمام شد، بازیکنان تیم ملی ایران با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام به شرح مشکلات و کمبودهای خود پرداختند.

در این متن به صدرنشینی تیم در بازی‌های رفت مرحله نهایی مقدماتی بدون شکست اشاره شده و آمده‌ است: «تیم ملی با چه مشکلات عجیبی روبرو است که به هیچ وجه در شان نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی، در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم.»

آن‌ها تصریح کردند: «یک سال است که لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم.»

بازیکنان تیم ملی ایران به سفر به لبنان هم اشاره داشتند و گفتند که «در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی از جمله زمین تمرین مواجه شدیم اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولان فدراسیون صورت نگرفت.»

آن‌ها به خلف وعده‌ها درباره پرداخت نشدن پاداش‌ها نیز اشاره کردند و گفتند: «از صعود در بحرین به بعد، دیگر خبری از مسئولان ورزش کشور نبوده. پیروزی‌های ما برایشان عادی شده و به جای اینکه بیشتر حمایت کنند، به طور کلی فراموشمان کرده‌اند. این وضعیت اصلا مناسب تیمی نیست که در صدر رنکینگ آسیاست و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود.»

پس از این اقدام هماهنگ، سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران گفت «هر چیزی که از جانب بازیکنان تیم ملی مطرح شده قابل توجه است.»

وی افزود: «پیش تر هم اشاره کردیم تیم ملی نیاز به حمایت دارد و امیدواریم همه در کنار فدراسیون قرار بگیرند.عزیزی خادم [رئیس فدراسیون فوتبال] در تلاش است که مشکلات را برطرف کند.»

اشتباه توییتری طارمی در تبریک به تیم ملی

اما مهدی طارمی بازیکنی که برای بازی با لبنان و سوریه از فهرست تیم ملی کنار گذاشته شده بود پس از پیروزی بر لبنان در توییتی به آن واکنش نشان داد.

وی ابتدا ایران را برنده بازی مقابل «بحرین» عنوان کرد و خیلی زود متوجه اشتباهش شد و با حذف توییت بار دیگر متن خود را با اصلاح و نام بردن از «لبنان» منتشر کرد.

وی این پیروزی را به اعضای تیم ملی تبریک گفت و در انتهای پیام خود نوشت: «زنده باد ایران.»

توییتر طارمی

مهدی طارمی، گلزن تیم پورتو به دلیل «برخی از سخنان انتقادی و حاشیه‌ها» در فهرست نهایی بازیکنان برای دو بازی تیم ملی حضور ندارد.

روایت خبرگزاری قوه قضاییه ایران از حاشیه چمدان‌های اعضای تیم ملی

در روزهای اخیر انتشار تصاویر چمدان‌های بزرگ و متعدد بازیکنان تیم ملی ایران در سفر به لبنان بحث برانگیز شده بود تا جایی که وزیر کشور لبنان خواستار تحقیق در این زمینه شد.

برخی رسانه‌ها این موضوع را با حزب‌الله لبنان مرتبط دانستند و برخی گمانه‌زنی‌ها را مطرح کردند.

اما در ادامه این جنجال‌ها خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران در گزارشی حاوی شماری عکس‌نوشت: «تیم ملی دو بازی پشت سرهم در بیروت پایتخت لبنان و امان پایتخت اردن با تیم‌های لبنان و سوریه دارد. در نتیجه امکان بازگشت به تهران و سفر مجدد به مقصد جدید میسر نبود در نتیجه باید وسایل برای دو مسابقه تدارک دیده شود.»

میزان
یکی از عکس‌های منتشر شده از سوی خبرگزاری قوه قضاییه ایران 

این رسانه در ادامه تصریح کرد: «از آنجایی که میزبانان هیچ تعهدی برای ارائه وسایل ندارند، مهمان می‌بایست تمام تجهیزات تمرینی را با خود برای دو مسابقه همراه داشته باشد. پس بسیاری از چمدان‌ها مملو از توپ و تجهیزات تمرین از قبیل نیزه، کونز، مانع و… است.»

میزان نیوز گفت این چمدان‌ها شامل گرمکن، البسه تمرین و مسابقه نیز بود.

ایران در بازی بعدی چه کسانی را ندارد؟

ایران در بازی بعدی خود که در اردن برگزار می‌شود روز سه‌شنبه آینده مقابل سوریه قرار می‌گیرد. تیم ملی فوتبال هم اکنون با ۱۳ امتیاز در صدر جدول گروه نخست آسیا برای راهیابی با بازی‌های جام‌جهانی قطر قرار دارد. کره‌جنوبی با ۱۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در بازی با لبنان به دلیل درگیری لفظی پس از گل مساوی با کارت قرمز از زمین اخراج شد، در بازی بعدی باید از روی سکو تیم خود را هدایت کند. علیرضا جهان‌بخش هم به دلیل اینکه دومین کارت زرد خود را در این بازی دریافت کرد بازی با سوریه را از دست می‌دهد.

آزمون به کریمی رسید

سردار آزمون با گلزنی مقابل لبنان به رکورد گلزنی علی کریمی در تیم ملی با ۳۸ گل رسید. او در حال حاضر در کنار علی کریمی چهارمین گلزن برتر تیم ملی است جاییکه در رتبه نخست علی دایی، رتبه دوم کریم باقری و در رتبه سوم جواد نکونام قرار دارد. جواد نکونام رکورد ۳۹ گل را در تیم ملی ثبت کرده است که به احتمال زیاد آزمون می‌تواند فراتر از این رکورد پیش برود.

علی دایی با ۱۰۹ گل زده در تیم ملی فوتبال ایران صدرنشین این فهرست است. کریم باقری نیز ۵۰ گل برای ایران در بازی‌های بین‌المللی به ثمر رسانده است.

منبع: یورونیوز

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close