اخبار بروجرد

تعریض جاده اشترینان به نهاوند ضروری است

روزهای بروجرد- جاده اشترینان به سمت نهاوند به دلیل عرض کم و حادثه خیز بودن به جاده مرگ لقب گرفته که تسریع در تعریض این مسیر ارتباطی ضروری است.

به گزارش ایرنا، این جاده به دلیل متصل کردن ۲ استان لرستان و همدان و ترانزیتی بودن از نقاط پر تردد شهرستان محسوب شده و نیازمند تعریض و چهارخطه شدن است.

بسیاری از رانندگان  ضمن انتقاد از وضعیت جاده اشترینان به سمت نهاوند از مسیر روستای دهریز بروجرد خواستار توجه جدی مسوولان و جلوگیری از تصادفات منجر به فوت در سه راهی اشترینان نهاوند شدند.

یک شهروند اشترینانی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: جاده اشترینان به سمت بروجرد چهارخطه است و مشکل چندانی در تردد نیست همچنین جاده نهاوند تا قبل از سه راهی در سال ۹۵ تعریض شده تنها محدوده کمی از مسیر اشترینان تاکنون تعریض نشده و از نقاط حادثه خیز به شمار می رود.

محمد روزبهانی افزود: بیشترین میزان تصادف در جاده‌ اشترینان به سمت سه راهی نهاوند در سطح جاده های شهرستان رخ داده که باید اصلاح شود. 

وی افزایش وسایط نقلیه و گسترش جمعیت شهرنشینی را مهمترین دلایل افزایش تصادفات دانست. 

بیشتر رانندگانی که از این جاده عبور می کنند معتقدند همه جاده‌های غرب کشور تعریض و کم خطر هستند و زمانی که از سمت همدان به بروجرد نزدیک می شویم بعد از سه راهی نهاوند به سمت اشترینان به خصوص درشب بسیاری از رانندگان با مشکل جدی مواجه می شوتد.

معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی بروحرد گفت: جاده اشترینان بروحرد به سمت نهاوند از نقاط حادثه خیز و پرتردد می باشد که هر هفته شاهد تصادف منجر به فوت هستیم.

احمد پارسا مجموع جاده‌های اصلی حوزه شهرستان بروجرد چهارخطه است و تنها حدود ۱۱ کیلومتر از سه راهی روستای دهریز به سمت نهاوند که پروژه ملی محسوب می شود تاکنون تعریض نشده است.

وی بیان کرد: طرح تعریض این جاده تاکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و بهره برداری به حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تاخیر در بهره برداری از تعریض و چهارخطه شدن جاده اشترینان به سمت نهاوند را اعتبارات قطره چکانی پروژه عنوان کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد اضافه کرد: چهارخطه شدن جاده نهاوند سال ۹۵ بهره برداری شده و جاده اشترینان، نهاوند که مسیر شریانی غرب به شرق است و بسیار پر ترافیک با عبور ماشین آلات سنگین ترانزیتی  می‌باشد تاکنون تعریض آن تکمیل نشده است.

پارسا افزود: جاده اشترینان به سمت استان همدان بسیار پر حادثه و بیش از ۵۰ درصد حوادث جاده ای شهرستان در این محدوده رخ می دهد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close