اخبار بروجردویژه ها

“بِه” بروجرد آمادگی جهانی شدن دارد

روزهای بروجرد- رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: از نظر صادر کردن میوه به شهرهای دیگر هیچگونه مشکلی نداریم و جدا از مصرف داخلی این آمادگی را داریم که به دیگر نقاط کشورمیوه به را صادر کنیم.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه شهرستان بروجرد رتبه نخست تولید میوه به باغی را در استان لرستان دارد اظهار داشت:  شهرستان بروجرد از نظر تولید میوه به باغی در سطح استان رتبه خوبی دارد و این میوه را می‌توان به دیگر شهرهای استان و استان‌های مجاور صادر کرد.

وی افزود: در سال ۸۳ و ۸۴ سطح زیر کشت این میوه دچار آفت آتیشک شد و ضرر و زیان زیادی متوجه باغداران شد ولی با رعایت اصول پرورش این میوه و آموزش از سوی جهاد کشاورزی توانستیم تا این لحظه،  این آفت‌زدگی و بیماری مهار و کنترل شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: سطح زیر کشت میوه به در شهرستان بروجرد صد و بیست و هشت هکتار بوده که ۳۶ هکتار از این باغات در اثر بیماری آتیشک به از بین رفته است.

وی با اشاره به میزان سطح زیر کشت تولید به در شهرستان بروجرد خاطر نشان کرد: هم اکنون و با توجه کنترل آفتزدگی میوه به در باغات بروجرد ۹۲ هکتار از باغات بروجرد فعال است البته با تغییر شیوه‌های اصلاحی در بهستان‌های بروجرد و همچنین تغییر ارقام جدید بهستان‌ها که در حال احیاء هستند.

گودرزی گفت: هم اکنون با سطح زیر کشت ۹۲ هکتار رتبه اول را هم از نظر میزان سطح و هم از نظر میزان تولید داریم. این میزان یعنی ۱۰ تن در هر هکتار برداشت می‌شود که متوسط عملکرد در کشور ۶ تن است  و با توجه به کیفیت بالای میوه به در شهرستان بروجرد این میوه به صورت پیش خرید توسط شهرهایی بزرگ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر صادر کردن میوه به شهرهای دیگر هیچگونه مشکلی نداریم و جدا از مصرف داخلی این آمادگی را داریم که به دیگر نقاط کشور این میوه را صادر کنیم. از نظر کیفیت نیز میوه به در شهرستان بروجرد مشکلی ندارد و طعم و مزه خاص خود را دارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close