اخبار بروجرد

بروجرد همچنان می لرزد/ آماده باش ستاد مدیریت بحران استان/ مردم آمادگی داشته باشند

روزهای بروجرد- شهرستان بروجرد برای چهارمین بار در یک روز لرزید تا برخی از مردم را نگران راهی کوچه و خیابان ها کند.

اولین زمین لرزه روز پنج شنبه ۲۰ آبان در ساعت ۱۱:۵۴ صبح و به بزرگی ۳.۹ ریشتر، دومین زمین لرزه در ساعت ۱۲.۲۰ و به بزرگی ۲.۶ ریشتر، سومین زمین لرزه در ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه و به بزرگی ۳.۸ و چهارمین زمین لرزه نیز ۱۷:۱۵ دقیقه و بزرگی ۳.۲ ریشتر رخ داد.

در همین حال پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: با توجه به وقوع این زلزله‌های پی در پی برای این شهرستان اعلام آماده باش کردیم تا در صورت تداوم زلزله‌ها و افزایش قدرت ریشتر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

محمد کرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد  نیز  به تسنیم گفته است: ارزیابی اولیه بعد از وقوع زلزله اول انجام شده و به تمام نیروها و تیم‌های امدادی و نجات اعلام آماده باش کرده‌ایم تا به محض وقوع زلزله و خسارات احتمالی در محل حاضر شوند.

وی افزود: میزان زلزله اول حدود ۳.۹ دهم در مقیاس ریشتر بود و ما احتمال را بر این گذاشته‌ایم که این  زلزله  اصلی باشد و دو زلزله بعدی پس زلزله باشند. تمام این اتفاقات به مرکز استان اعلام شده که از طریق سازمان امداد و نجات کشور نیز کلیه نیروهای عملیاتی در حال آماده باش هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد عنوان کرد: به محض وقوع این زلزله‌ها با مقیاس‌های مختلف با ستاد بحران استان هماهنگ‌های لازم را انجام داده‌ایم و حتی به شهرهای همجوار نیز آماده باش اعلام شده است. 

وی با اشاره به مکان‌های اضطراری در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی خاطر نشان کرد:  مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در زمان وقوع این گونه حوادث در نظر گرفته شده ولی معمولا این مکان‌ها اعلام نمی‌شوند، این خبر می‌تواند به نوعی ایجاد ترس، رعب و وحشت بین مردم ایجاد کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد تاکید کرد: کلیه مکان‌ها برای اسکان و نصب چادر مشخص شده و این مکان‌ها در هر نظر ایمن و امنیت لازم را دارند، حتی نقطه‌ای که پد هلیکوپتر باید ایجاد شود نیز آماده و مهیاست.

وی تصریح کرد: دو زلزله بعدی با میزان ۲.۶ دهم در مقیاس ریشتر حوالی میدان امام خمینی (ره) و روستای زرشکه، سومین زلزله نیز با میزان ۳.۸ دهم در مقیاس ریشتر سمت اشترینان و چهارمین زمین لرزه نیز با قدرت ۳.۲ در شمال شهر بروجرد  اتفاق افتاده است، هم اکنون به طور قطع نمی‌توان اعلام کرد که این زمین لرزه‌ها، زلزله اصلی و یا پیش لرزه هستند. درخواست ما از مردم عزیز این است که در حال آماده باش باشند چرا که زلزله خبر نمی‌کند، اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاد پناه گیری و خروج اضطراری را به درستی انجام دهند تا اتفاق ناگواری برای خود و خانواده‌هایشان نیفتد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close