اخبار بروجرد

بازدید سفیر سوئد و نماینده مقیم سازمان ملل از روستاهای بروجرد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ظرفیت‌های این استان در حوزه سنگ، دارو و صنعت نساجی مطلوب و برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

به گزارش ایرنا اسد عبدالهی در جلسه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با حضور ماتیاس لنتز سفیر سوئد افزود: لرستان دارای تنوع آب هوایی مختلف است و موقعیت جغرافیایی استراتژیکی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد لرستان وابسته به دامداری و کشاورزی است ادامه داد: این استان در حال گذر از ساز و کارهای سنتی به صنعتی است و باتوجه به دارا بودن تولیدات کشاورزی برتر در سطح کشور آینده درخشانی خواهد داشت.

وی بیان کرد: همچنین لرستان در تولید گوشت قرمز و مرغ در کشور مطرح است و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین سرمایه گذاری در حوزه جاذبه های طبیعی و گردشگری استان را به صرفه دانست و افزود: لرستان در صنعت سنگ، نساجی و دارو در کشور زبانزد است.

عبداللهی اظهار داشت: لرستان در خصوص محصولات کشاورزی همانند، انار، گردو، زردآلو و سیب از قطب های تولید کشور است که اولین گلخانه ۲۵ هکتاری در آن به بهره برداری رسیده است و محصولات آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

وی افزود:  کرونا تاثیر بسزایی بر صنعت گردشگری لرستان داشته و آن را تعطیل کرده است به نحوی که بسیاری از افرادی که در این بخش فعالیت دارند دچار آسیب شده اند و دولت کمک هایی در این زمینه به آنان داشته است.

سفیر سوئد و نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به منظور بازدید از روستاهای بروجرد به این شهرستان کرده اند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close