لرستان

استاندار لرستان: آمارهای غیر واقعی به استان کمکی نخواهد کرد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: ارائه آمار واقعی از مسائل و مشکلات استان توسط دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها برای پیگیری در مرکز یک ضرورت است.

فرهاد زیویار در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه با پیگیری ارائه گزارش وضعیت توسعه استان، توزیع اعتبارات آب روستایی، راه روستایی و محرومیت‌زدایی و پیگیری پروژه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به‌عنوان دستور کارهای اصلی جلسه برگزار شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات مربوط به موارد مطرح شده در جلسه امروز از قبل در مجلس شورای اسلامی تصویب و تخصیص یافته و با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته در این زمینه، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

استاندار لرستان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به استان، افزود: احصاء مشکلات و کمبودهای شهرستان‌ها از نکات مهمی است که فرمانداران باید با همکاری مدیران شهرستانی نسبت به جمع‌آوری آمار دقیق از آن‌ها ظرف یک هفته اقدام کنند.

زیویار بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موضوع پیگیری جذب اعتبارات ملی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار قرار داده و نسبت به انجام مکاتبات و رایزنی‌های مربوطه تا حصول نتیجه نهایی اقدام کنند.

وی ادامه داد: صدور پروانه و تعیین کاربری تعدادی از واحدهای اقتصادی یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که با کارشناسی و بررسی صورت گرفته با تمدید پروانه یک واحد سفره‌خانه سنتی موافقت و سه مورد دیگر به‌منظور رفع اشکال به کارگروه مربوطه عودت داده شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: ایراد وارده بر آمار و ارقام ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه در زمینه احصاء محرومیت‌ها، از دیگر نکات مهم و قابل پیگیری در این جلسه بود که با توجه به لزوم ارائه دقیق و واقعی آمارها، مورد تأکید قرار گرفت.

زیویار با بیان اینکه ارائه آمارها از مشکلات استان باید دقیق باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه ارائه آمار محرومیت‌ها به مرکز، فقط ۷۰۰ روستا به‌عنوان مناطق محروم استان به مرکز اعلام شده بود و این در حالی است که این تعداد روستا فقط در یک شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: ارائه آمارهای واقعی به مرکز موجب می‌شود کمبودها و مشکلات استان به‌خوبی دیده شده، قابل پیگیری باشد و این قبیل آمارهای غیر واقعی نه تنها به استان کمک نخواهد کرد بلکه به ضرر مردم نیز خواهد بود، از این‌رو دستگاه‌های اجرایی مکلفند با پیگیری‌های میدانی و دقیق نسبت به جمع‌آوری آمارهای واقعی و به‌روز برای لحاظ در بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close