اخبار جهان

احتمال «صدور قطعنامه» علیه ایران/ گروسی: عدم تماس دولت رییسی با من حیرت‌انگیز است

روزهای بروجرد- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) تماس نگرفتن دولت جدید ایران با وی را «حیرت‌انگیز» توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، رافائل گروسی به خبرنگاران گفت: «من هیچ تماسی با این دولت که از بیش از پنج ماه پیش روی کار آمده است، نداشته‌ام.»

وی در عین حال گفت که تنها «مکالماتی فنی» با محمد اسلامی، رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران داشته است.

وی افزود: «این حیرت‌انگیز است و من این موضوع را آشکارا می‌گویم.»

آخرین سفر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در ماه سپتامبر(شهریور) بود و وی امید داشت قبل از تشکیل جلسه بعدی شورای حکام آژانس در روز ۲۲ نوامبر (یک آذر) بار دیگر به ایران برود اما از اینکه هنوز دعوتی از او نشده است ابراز تاسف کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اندکی پس از سفر ماه سپتامبر گروسی، از ایران شکایت کرد که دسترسی «ضروری» به یک کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ را فراهم نکرده است.

یکی دیگر از مناقشات طولانی مدت بین ایران و آژانس مربوط به وجود ذرات هسته‌ای در سایت‌های اعلام نشده است که آژانس بارها گفته که از توضیحات ایران در این مورد راضی نشده است. این موضوع خطر صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام را در پی دارد.

اظهارات گروسی در حالی بیان می‌شود که مذاکرات هسته‌ای که دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه گذشته در وین متوقف شده بود باید در تاریخ ۲۹ نوامبر از سر گرفته شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close