اخبار بروجرد

۵۰ کیلوگرم زعفران در بروجرد برداشت شد

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه آب و هوای شهرستان مستعد کشت زعفران است، گفت: امسال ۵۰ کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی بروجرد برداشت شد.

” جواد گودرزی ” در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان زعفران از ۲۵ هکتار اراضی بارور این شهرسنان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۱.۱ کیلوگرم است، افزود: کشت محصول زعفران اگر مبتنی بر اصول فنی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد می تواند رونق اقتصادی را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.

گودرزی بیان کرد: هر هکتار از اراضی کشت زعفران نیازمند چهار تا پنج تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت ۲ سال از کشت به مدت هفت سال محصول زعفران تولید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌های حاصلخیز شهرستان برای کشت زعفران مناسب است، اضافه کرد: راندمان اقتصادی عملکرد گل دهی زعفران از سال دوم کشت پیاز آغاز و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: زراعت زعفران در شهر بروجرد و روستاهای آن در سال‌های اخیر رونق خوبی گرفته و این درحالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی تر از خراسان است و این محصول به دلیل طعم، بو و رنگ خاصی که ایجاد می‌کند در صنعت غذا، شیرینی پزی، داروسازی و دیگر صنایع کاربرد بسیاری دارد.

وی افزود: از آن جا که ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصول در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close