اخبار جهان

روسیه: ایران شفاف سازی کند

روزهای بروجرد- معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: طرف ایرانی باید یکسری اقدامات را انجام دهد تا برای دیگر طرف‌های این توافق و قطعاً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شفاف‌سازی کند که هیچ‌گونه انحرافی از پارامترهای برجام در زمینه هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» تأکید کرد که واشنگتن باید به طور مؤثر قصد خود را برای بازنگری در سیاست تحریمی خود علیه تهران به منظور احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای نشان دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، معاون «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «حداکثر تلاش باید به منظور تضمین احیای «تنظیمات کارخانه‌ای» برجام صورت گیرد. نیاز به اراده سیاسی است. مهم است که ایالات متحده ثابت کند و در عمل نشان دهد که سیاست تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر اعمال شده است، در حال بازنگری است و به ایران فرصت داده شود که از مزایای اقتصادی که در بسته توافقاتی که در قلب برجام قرار دارد، بهره‌مند شود».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه از ایران درخواست کرد تا گام‌‌هایی را برای اطمینان بخشی به دیگر اعضای برجام در پیش گیرد.

وی در این خصوص گفت: «طرف ایرانی باید یکسری اقدامات را انجام دهد تا برای دیگر طرف‌های این توافق و قطعاً آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شفاف‌سازی کند که هیچ‌گونه انحرافی از پارامترهای برجام در زمینه هسته‌ای وجود ندارد».

وی با تأکید بر لزوم اجرای کامل مفاد برجام توسط تمامی طرف‌های امضاکننده این توافق گفت که طرف‌ها باید به اجرای برجام به شکل اولیه آن بازگردند و برای تحقق این هدف، ادامه مذاکرات «بر اساس پیشرفت‌هایی که در ۲۰ ژوئن (دور ششم مذاکرات برجامی) در وین حاصل شد»، حائز اهمیت است.

ریابکوف توضیح داد: «یک اساس منسجم در آن جا وجود داشت و راه‌حل‌های منطقی برای شماری از جنبه‌های ضروری وجود دارد اما قطعاً در خصوص تمامی موارد در آن زمان (دور ششم مذاکرات) توافق صورت نگرفت».

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close