ورزش

جنجال گم شدن ۸۵۰ دست لباس در تیم ملی!

تیم ملی ایران در شرایطی باید برابر سوریه به میدان برود که مساله پیراهن نداشتن بازیکنان تیم ملی تبدیل به یک رسوایی بزرگ شده است.

تیم ملی ایران این روز‌ها لحظات عجیب و غریبی را طی می‌کند. از داستان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ گذشته، بیانیه مشترک ملی پوشان مبنی بر نداشتن پیراهن به تعداد کافی، رسوایی عجیبی را به بار آورده است.

به گزارش فرارو، بعد از برد دلچسب تیم ملی برابر لبنان بود که بازیکنان تیم ملی با انتشار پست‌هایی مشترک در اینستاگرام از این گفتند که لباس به اندازه کافی ندارند و همان لباس‌های سال گذشته را شسته و دوباره به تن می‌کنند! این اتفاق وقتی تلخ‌تر شده که رسانه‌های عربستانی چنین خبری را بازتاب داده و تبدیل به یک آبروریزی بزرگ شد. عربستانی‌ها از این نوشته اند که تیم ملی فوتبال ایران به اندازه کافی لباس ندارد و بازیکنان مدعی شدند لباس‌های قبلی را شسته و دوباره به تن می‌کنند.

این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال ایران، اما به گونه‌ای دیگر بازتاب داده شده به طوری که دبیرکل فدارسیون فوتبال گفته چنین ادعایی از سوی بازیکنان بزرگنمایی است و همیشه لباس‌های جدید در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. او البته گفته شاید منظور بازیکنان تیم ملی لباس‌های تمرینی است که باید به آن رسیدگی شود.

در این بین البته علامت سوال بسیار زیاد است؛ اول اینکه فدراسیون فوتبال شرکتی به نام رابردومان که عنوان می‌شود مربوط به یکی از دوستان رییس فدراسیون فوتبال است را در زمینه تامین پوشاک تیم ملی معرفی کرده و کلی درباره آن تعریف و تمجید کرده است.

فدراسیون فوتبال در شرایطی از این شرکت به نام نماینده آل اشپرت در ایران حرف زده که آل اشپرت می‌گوید اصلا چنین نیست و قرارداد با رابردومان در طرح همکاری فقط یک ماه دوام آورده است و بعد تمام شده است. موضوع بحث برانگیز دیگر، اما بیانیه روز گذشته آل اشپرت است. این کمپانی تایید کرده قرارداد با تیم ملی ایران تمام شده، ولی با این وجود در ۹ ماه گذشته ۸۵۰ دست لباس اعم از لباس مسابقه و تمرینی به صورت رایگان به تیم ملی تحویل داده است. حال سوال اصلی که مسئولان فدارسیون فوتبال باید به آن پاسخ دهند این است که برای ۱۰ بازی در این مدت، ۸۵۰ دست لباس را چه کار کرده اند؟

وحید جعفری، نماینده انحصاری برند آل‌اشپورت آلمان در خاورمیانه و ایران، اما به چند ابهام کلی درباره تأمین البسه تیم ملی این‌طور پاسخ داده است:

«۱- شرکت آل‌اشپورت از طریق نماینده خود در ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان ایران در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۸ قرارداد اسپانسری را به مدت ۵ سال تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با فدراسیون فوتبال منعقد کرد و در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۹۹ با توجه به شرایط فورس ماژور به وجود آمده ناشی از اپیدمی کرونا و تأثیر آن بر توقف و کاهش تولید البسه در کارخانجات آل‌اشپورت و مشکلات به وجود آمده در حمل و نقل بین‌المللی طی اظهارنامه رسمی مراتب فسخ قرارداد خود را به فدراسیون اعلام کرد و این در حالی است که این شرکت تا تاریخ فسخ نسبت به انجام تمام تعهدات خود اهتمام لازم را داشته است.

۲- پس از تغییرات و روی کار آمدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال و در مقطع حساس مسابقات مقدماتی جام جهانی و مشکلات متعدد آن فدراسیون و پس از پیگیری‌های مکرر آن فدراسیون، اینجانب به دلیل حس تکلیف و وظیفه به کشورم در نامه‌ای به آن فدراسیون در ابتدای سال ۱۴۰۰ اعلام کردم علی‌رغم فسخ قرارداد و تا زمانی که فدراسیون با اسپانسر جدید البسه خود توافق کند، البسه مورد نیاز تیم ملی فوتبال بزرگسالان را در اختیار فدراسیون به صورت رایگان قرار می‌دهم.

۳- با توجه به حواشی منتشر یافته در رسانه‌ها در خصوص آنکه بازیکنان لباس کهنه می‌پوشند، به استحضار می‌رساند صرفاً در ۹ ماه گذشته این شرکت نسبت به تحویل رایگان صرفاً تعداد ۸۵۰ دست لباس مسابقه برند آل‌اشپورت با طراحی جدید و بالاترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت پارچه و دوخت تحویل فدراسیون شده است که با توجه به آنکه در ۹ ماه تیم ملی فوتبال کمتر از ۱۰ بازی رسمی و دوستانه داشته، این میزان بسیار بیشتر از البسه مورد نیاز بوده است. حال آنکه بر اساس اعلام بازیکنان و قهرمانان عزیز تیم ملی این البسه به آن‌ها اختصاص نیافته است و این موضوع می‌بایست توسط فدراسیون محترم فوتبال بررسی و مرتفع شود.

۴- مزید استحضار است فارغ از تعداد ۸۵۰ دست لباس مسابقه اورجینال به همان نسبت سایر البسه مورد نیاز اعم از گرمکن شلوار، لباس‌های متعدد تمرینی، لباس‌های هتلی، کفش، لباس‌های دروازه‌بانی و… جمعاً به ارزش ۳۶۰ هزار دلار صرفاً در همین مقطع کوتاه و پس از فسخ قرارداد بدون هیچ‌گونه چشمداشتی و به صورت رایگان و بر اساس درخواست‌های مکتوب آن فدراسیون تحویل شده است.

۵- در خصوص شرکت رابردومان و حواشی مطروحه به استحضار می‌رساند در خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰ پس از جلسات متعدد با فدراسیون فوتبال و نگاه آن فدراسیون به احیای قرارداد و تأکید بر ایجاد درآمدزایی برای آن فدراسیون از طریق فروش البسه هواداری و ایجاد فروشگاه‌های هواداری تیم ملی فوتبال از طرف فدراسیون شرکتی به نام رابردومان به آل‌اشپورت معرفی شد و طی قراردادی در تاریخ اول شهریور ۱۴۰۰ این شرکت صرفاً به عنوان شرکت همکار در ایجاد بستر فروش البسه هواداری تیم ملی فوتبال در حوزه‌های آنلاین و آفلاین آغاز به همکاری کرد، اما به دلایل مختلف پس از مشکلات به وجود آمده در فاصله یک ماه از شروع قرارداد، شرکت آل‌اشپورت نسبت به فسخ قرارداد و پایان همکاری با این شرکت و اعلام آن به فدراسیون اقدام کرد. همچنین مزید اطلاع است شرکت رابردومان هیچ‌گونه نمایندگی از شرکت آل‌اشپورت در ایران نداشته، ندارد و همچنین هیچ‌کدام از البسه رایگان تحویلی به فدراسیون توسط این شرکت تأمین نشده است.

۶- همچنین مزید اطلاع است اینجانب در مکاتبات و جلسات متعدد به فدراسیون محترم فوتبال اعلام کرده‌ام علی‌رغم آنکه چندین ماه است این فدراسیون مشغول مذاکره با سایر برند‌های ورزشی بوده، به دلیل وظیفه ملی خود تا زمان قرارداد با اسپانسر جدید البسه مورد نیاز تیم ملی بزرگسالان را نیز به صورت رایگان بدون هیچ‌گونه چشمداشتی با همان کیفیت اورجینال و در شأن قهرمانان عزیز تأمین می‌کنم و با توجه به فسخ قرارداد نیز در صورت لزوم حاضر است از طریق تنظیم قرارداد و یا الحاقیه جدید به همکاری خود تا زمان حل مشکلات و انتخاب اسپانسر جدید ادامه دهد.»

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close