اخبار بروجرد

۳۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اشترینان شناسایی شد

روزهای بروجرد- بخشدار اشترینان گفت: ۳۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ۶ ماهه نخست سال جاری در این بخش شناسایی شده و به زودی عملیات تخریب آنها آغاز می‌شود.

” مقداد صارمی ” در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده این ۳۸ مورد تصرف اراضی به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع شده و آرای تخریب ۱۵ مورد آن صادر شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲ مورد حکم در روستای بندیزه، یک مورد گندل گیلان، یک مورد کفشگران، یک مورد بیدکلمه حکم تخریب اعیانی و حصارکشی گرفته که بزودی در بخش اشترینان اجرایی خواهد شد.

صارمی اظهار داشت: در مجموع ۵۹۶ مترمربع ساخت و ساز غیر مجاز تخریب خواهد شد.

بخشدار اشترینان اضافه کرد: با افرادی که خارج از ضوابط نقشه طرح هادی ساخت و ساز کنند برابر کمیسیون ماده ۹۹ به شدت برخورد قانونی انجام خواهد.

وی ادامه داد: هرگونه ساخت و ساز در داخل نقشه طرح هادی روستاها باید با مجوز دهیاری ها انجام و چنانچه دستگاه های متولی برای طرح های صنعتی، کشاورزی، گردشگری مجوزی صادر نمایند در نهایت بخشداری به عنوان تنها نهاد پروانه ساختمانی صادر می کند.

صارمی افزود: متاسفانه به علت کم توجهی برخی دستگاه های اجرایی و عدم نظارت کافی، سرمایه گذار بدون اطلاع از قوانین اقدام به ساخت و ساز می‌کند که این امر موجب تضییع حقوق بیت المال و از طرفی باعث ایجاد بی نظمی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه متولی ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی خارج از شهر و روستا بخشداری است، انتظار می رود افراد حقیقی یا حقوقی که تمایل به سرمایه گذاری در منطقه دارند بعداز گرفتن مجوز و موافقت اصولی و پروانه بهره برداری با مراجعه به بخشداری درخواست پروانه ساخت داشته باشند. در غیر این صورت افراد که قانون را دور می زنند به مراجع قضایی و کمیسیون مربوطه معرفی می گردند.

بخشدار اشترینان اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی بخش اشترینان و دارا بودن ظرفیت های گردشگری در این بخش تلاش می شود تا امنیت،  ارامش روانی برای جذب بیشتر  سرمایه گذاری حاکم باشد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close