لرستان

مرگ ۱۶ مادر باردار لرستانی در سال ۹۹

روزهای بروجرد- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مرگ ۱۶ مادر باردار در این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این مرگ‌ها مربوط به ابتلای به کووید ۱۹ بوده است.

به گزارش مهر، دکتر صدیقه ندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های بسیار اساسی که در سال ۹۹ داشتیم موضوع مرگ مادران باردار بود که ناگهان تعداد مرگ‌ها دو رقمی شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ برای کاهش این آمار هدفگذاری و برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تلاش‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ در شش ماهه اول سال تا مردادماه تعداد مرگ مادران باردار صفر بود و ‬در شهریورماه دو مورد مرگ مادر باردار به وقوع پیوست، تصریح کرد: علت مرگ دو مادر باردار مذکور نیز ‬یکی خونریزی و دیگری ابتلای به کووید ۱۹ بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: این کاهش آمار دستاورد بسیار خوبی است و حاکی از آن است که برنامه‌های عملیاتی و هدفگذاری ها برای رفع چالش‌های موجود در دانشگاه موفقیت آمیز بوده است.

دکتر ندری با تاکید بر اینکه سامانه مرگ و میر مادران موجود است و به ساعت و دقیقه مانیتور می‌شود، افزود: در نهایت آمار و مستندات این حوزه را سازمان بهداشت جهانی مانیتور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ حدوداً ۱۶ مورد مرگ مادر باردار داشتیم که تعداد زیادی از آنها مربوط به ابتلای به کووید ۱۹ بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ تاکنون دو مورد مرگ مادر باردار در لرستان داشته‌ایم که یک مورد در بروجرد با علائم مثبت کرونا و پی سی آر مثبت بوده است و یک مورد هم ناشی از خونریزی بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close