اخبار ایران

مرغ‌ها تریاکی شده‌اند؟ نظر یک دامپزشک مسئول

روزهای بروجرد- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: خبر جعلی و شایعه خوراندن تریاک به مرغ‌ها به قدری سبک و غیرعلمی است که حتی ارزش تکذیب کردن هم ندارد.

شهرام موحدی درباره ادعای خوراندن تریاک به مرغ‌ها برای افزایش وزن، اظهار داشت: سوژه‌ای که در روزهای اخیر با عنوان مرغ‌های تریاکی بازنشر شده است مربوط به بهمن سال ۱۳۹۸ و به نقل از ریاست سابق سازمان دامپزشکی کشور آقای رفیعی پور است که همان زمان بارها تکذیب شده است.

به گزارش مهر وی با بیان اینکه این خبر جعلی مربوط به استان اصفهان نیست و همه تولیدکنندگان مرغ را متهم می‌کرد، افزود: هیچ واحد مرغداری مجاز نیست بدون تأیید سازمان دامپزشکی از محصولی در رژیم غذایی و دارویی برای پرورش طیور استفاده کند، تمام محصولاتی که زیر نظر اداره کل دامپزشکی تولید می‌شود و گواهی نظام دامپزشکی دارد از جمله فرآورده‌های خام شامل مرغ، گوشت، ماهی و میگو سالم است و ما سلامت آن‌ها را تضمین می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه خوراندن تریاک برای افزایش وزن مرغ ممکن نیست، ابراز داشت: اداره کل دامپزشکی بر فعالیت همه مرغداری‌های استان نظارت دارد، مردم مطمئن باشند این موضوع مطرح شده در فضای مجازی جعلی است زیرا سیستم گوارشی طیور به گونه‌ای است که استفاده از تریاک برای پرورش آن‌ها غیر ممکن است و به نظر می‌رسد باز نشر این خبر هدف دار است تا مسئولان اخبار جعلی و سبک را تکذیب کنند در حالی که این شایعه به قدری بی ارزش است که حتی قابل تکذیب کردن نیست.

موحدی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی هرکسی می‌تواند هر عکس و متنی را فارغ از صحت آن منتشر و باز نشر کند و این مردم هستند که با افزایش سواد رسانه‌ای خود باید مطالب مستند و صحیح را از شایعات تشخیص دهند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو افکار آن‌ها را به بازی بگیرند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close