اخبار بروجردلرستانویژه ها

خرید تضمینی گندم در لرستان ۵۷ درصد کاهش یافت/ آمار تفکیکی شهرهای استان

روزهای بروجرد- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم امسال نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد در این استان کاهش یافت.

حجت الله بیرانوند در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۱۲۳ هزار و ۵۰۳ تن گندم در استان خرید تضمینی شد که در مقایسه با خرید ۲۸۷ هزار و ۹۳۰ تن سال گذشته، ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی خشکسالی را عامل اصلی این اتفاق دانست و اظهار داشت: امسال پلدختر هفت هزار و ۴۵ تن خرید تضمینی گندم داشته که نسبت به پارسال ۴۵ درصد و کوهدشت ۱۷ هزار و ۲۲۰ خرید و ۶۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم امسال در رومشکان ۲ هزار و ۴۳۷ تن بوده و نسبت به پارسال ۵۴ درصد کاهش داشته، در خرم آباد ۱۰ هزار و ۶۱۰ تن با ۶۵ درصد کاهش ، چگنی ۹۵۹ تن با ۴۸ درصد کاهش و دورود ۱۲ هزار و ۶۹۲ تن با ۳۱ درصد بوده است.

بیرانوند گفت: همچنین امسال ۲۷ هزار و ۳۱۶ تن گندم به صورت تضمینی در ازنا خریداری شد که نسبت به پارسال ۵۸ درصد کمتر شده است و خرید تضمینی در الیگودرز ۱۰ هزار و ۵۸۳ تن با ۷۳ درصد کاهش، در سلسله ۱۳ هزار و ۳۵۳ تن با ۱۰ درصد، در دلفان ۱۲ هزار و ۸۴۵ تن و ۶۲ درصد کاهش و در بروجرد هشت هزار و ۴۴۴ تن با ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال ۹۹ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع گندم های خریداری شده امسال تنها ۲۳۷ تن دوروم و مابقی معمولی بوده است تصریح کرد: ۶۲۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان مطالبات گندم کاران استان بابت فروش تضمینی به دولت به طور کامل تسویه شده است.

وی ادامه داد: مصرف سالانه گندم در لرستان حدود ۳۰۰ هزار تن است که تلاش می شود امسال کمبود این محصول در استان با محموله های وارداتی از سایر استان ها و خارج از کشور تامین شود.

امسال نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان بود.

سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در استان به ترتیب ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close