اخبار بروجرداخبار لرستان

تولید روزانه ۱۵۰ تُن گوشت مرغ در لرستان

روزهای بروجرد- رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از تولید ۳ درصد گوشت مرغ کشور در این استان خبر داد و گفت: روزانه حدود ۱۵۰ تُن تولید گوشت مرغ داریم.

به گزارش مهر، اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه ستاد تنظیم بازار مرغ اظهار داشت: کشور از یک سال گذشته با چالش در بازار مرغ روبرو بوده که با پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مختلف توانستیم طی این چند ماه اخیر تعادل نسبی را در بازار برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه منحنی تولید مرغ در تمام جهان از نوع سینوسی بوده و تنها مربوط به ایران نیست، افزود: ممکن است در زمان‌هایی تولید بالا و قیمت پایین بیاید و بالعکس؛ بنابراین تولید، خطی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان سرانه مصرف گوشت مرغ در دنیا را بین ۱۵ تا ۱۸ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این مقدار در کشور بین ۲۷ تا ۲۸ کیلوگرم بوده و در لرستان حدود ۳۰ کیلوگرم است.

حسنی‌مقدم با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: هم‌اکنون ۳ درصد مرغ کشور در لرستان تولید می‌شود و این استان ۲.۲ درصد جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است که تقریباً ۲۰ هزار تن در سال مازاد تولید گوشت مرغ داریم.

وی از جوجه‌ریزی ۲.۹ میلیون قطعه طی مرداد امسال در استان خبر داد و گفت: از این مقدار جوجه تقریباً ۴۵۰۰ تن مرغ تولید خواهد شد و در مجموع روزانه حدود ۱۵۰ تن تولید گوشت مرغ داریم و با این میزان هم می‌توان مصرف استان را مدیریت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه مصرف گوشت مرغ هر شهرستان بر مبنای سرانه جمعیتی آنجا باید باشد، ادامه داد: همچنین ضروری است توزیع کل استان بر اساس سامانه کابوک صورت پذیرد.

حسنی مقدم با اشاره به لزوم تسویه حساب با مرغداران استان بیان کرد: باید حساب کرد که چه مقدار دان و جوجه‌ریزی داشته‌اند و با احتساب تلفات فرآیند بررسی شود.

وی اضافه کرد: مدیر هر شهرستان با نظارت و بازرسی این مهم را پیگیری کرده و در تخلیه مرغ از مرغداری‌ها کمک کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: سه شهرستان بروجرد، سلسله و کوهدشت تولید مازاد دارند و پیشنهاد می‌شود تولیدات ان ها بین شهرستان‌هایی که کمبود دارند، توزیع شود اما اولویت با نیاز خود شهرستان است.

حسنی مقدم از صدور مجوز ۶ مرغداری در دورود خبر داد و گفت: همچنین با ساخت یک واحد کشتارگاه صنعتی مدرن در این شهرستان موافقت می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است که ذخایر پشتیبانی نیز نهایی شوند، ادامه داد: هر زمان که تولید کم‌تر از عرضه بود از این ذخایر استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان جوجه‌ریزی استان در چهار دوره گفت: باید پیگیری‌های لازم جهت افزایش این دوره‌ها صورت گیرد و جلسات تنظیم بازار نیز به صورت هفتگی برگزار شوند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close