اخبار بروجرداخبار لرستان

بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت ۱۴۰ هزار نفری دانش آموزان لرستان واکسینه شده‌اند

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۱۴۰ هزار نفری دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به افزایش تزریق واکسن و مراقبت‌های به عمل آمده، وضعیت مطلوب‌تری به لحاظ رنگ‌بندی نسبت به گذشته در لرستان حاکم شده است و در روزهای اخیر شاهد تغییر رنگ نسبی استان از وضعیت نارنجی به زرد کرونا هستیم.

محمود ثمینی اظهار داشت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر همچنان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند. 

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن دانش آموزان، افزود: گزارشات واصل شده به ستاد استانی مقابله با کرونا از روند خوب تزریق واکسن به دانش آموزان جامعه هدف حکایت دارد و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۱۴۰ هزار نفری دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شده‌اند. 

معاون استاندار لرستان ادامه داد: از اولیای دانش آموزان تقاضا می‌شود با توجه به فراهم آمدن تمامی تمهیدات و با مطرح شدن موضوع بازگشایی مدارس، نسبت به تزریق واکسن خود و دانش آموزان در مراکز مشخص شده اقدام کنند. 

ثمینی تاکید کرد: با توجه به مطرح شدن موضوع ارائه خدمات در آینده به افرادی که دو دوز واکسن را دریافت نموده‌اند، بنابراین ضرورت دارد آن دسته از افرادی که تاکنون واکسن های خود را تزریق نکرده‌اند، حتما با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی واکسن خود را دریافت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت دانشجویان مقاطع دکترا و ارشد و دانش آموزان حاضر در برخی مدارس از نیمه مهرماه، تمامی افراد مرتبط با محیط‌های آموزشی نسبت به تزریق هر دو دز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند . 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص وضع کنترل های هوشمند، بیان داشت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع وضع کنترل‌های هوشمند به عنوان یک راهکار مهم مطرح شد و مقرر شد در سه استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان این موضوع به صورت آزمایشی اجرا شود و در صورت مثبت بودن نتیجه، طرح مذکور به تمامی استان‌ها ابلاغ و عملیاتی شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close