اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: برخی قوانین تعزیرات حکومتی اشکالات جدی دارد

روزهای بروجرد- امام جمعه مردم بروجرد گفت: برخی از قوانین تعزیرات حکومتی اشکالات جدی دارد و اصلا اسلامی نیست و ناعادلانه است که باید مجلس این مسئله را حل کند.

حجت الاسلام علی حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برخی از کارها که مربوط به تعزیرات حکومتی است دارای اشکالات جدی است که باید برای رفع این مشکلات اقدامات موثری انجام داد‌.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین تعزیرات حکومتی اشکالات جدی دارد و اصلا اسلامی نیست و  ناعادلانه است که باید مجلس این مسئله را حل کند افزود: باره‌ها در سطح شهر مشاهده شده که جوانی بیکار و  متاهل برای رفع مشکل معاش خود و خانواده‌اش در حد توان جنس، کالا و لوازم خانگی برای فروش خریداری می‌کند  ولی متاسفانه تعزیرات این کالاها را ضبط می‌کند.

امام جمعه مردم بروجرد عنوان کرد: ما کار این شخص را تحسین نمی‌کنیم چرا که از بنیاد کار او هم برای رفع مشکلات زندگی‌اش غلط و اشتباه است ولی چاره‌ای نداشته و به اجبار به این سمت رفته است و این در حالیست که تعزیرات در این مرحله کالا را مصادره و شخص را جریمه می‌کند به طوری که حتی ماشین او را می‌گیرند.

وی دررابطه با برخورد تعزیرات با این اشخاص تصریح کرد: برخورد تعزیرات اصلا اسلامی نیست، هم کالا را ضبط  می‌کنند، هم جریمه می‌گیرند هم ماشین را به پارکینگ منتقل می‌کنند، اصلا کدام یک از این رفتارها مطابق با شرع  است، من هم نمی‌دانم.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: ماشینی که به پارکینگ منتقل می‌شود خرج یک خانواده را می‌دهد، کجای این کار اسلامی است که هم کالا را بگیرند، هم جریمه پرداخت شود و هم ماشین بخوابد؟ این مشکل را باید مجلس حل کند دولت جدید باید ورود پیدا کند تا مشکل این قشر برطرف شود. جوان مال باخته با گریه به دفتر ما مراجعه کرده که چه کند؟ چه کسی پاسخگوی این شخص و خانواده‌اش است.

وی افزود: در شهرستان بروجرد حدود بیست سال پیش دو شعبه تعزیرات حکومتی بود، اما با وجود جمعیت بیشتر یک شعبه فعالیت می‌کند که از نظر سازمانی باید در شهرستان بروجرد با این جمعیت و گستردگی سه شعبه تعزیرات داشته باشیم. تقاضای بنده از سازمان تعزیرات حکومتی کشور این است که به مشکلات بروجرد رسیدگی کنند، از نمایندگان نیز می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند.

امام جمعه مردم بروجرد تاکید کرد: یک شعبه تعزیرات توان رسیدگی به این همه امور را ندارد، باید بتواند به مشکلات بازار رسیدگی کند همچنین به ورود کالاهای قاچاق نیز به صورت جدی رسیدگی شود تمام این‌ها منوط به افزایش شعبه تعزیرات در شهرستان بروجرد است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close