اخبار بروجرد

اظهارات گودرزی و مقصودی در مورد راه آهن بروجرد

روزهای بروجرد- اجرای راه آهن یکی از اولویت‌های شهرستان بروجرد است که ردیف ملی در بودجه و هم مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ را دارد.

عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ادامه پیگیری‌های گذشته جلسه ای با خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: پروژه راه آهن بروجرد چند فصل دارد که فصل اول پیگیری‌های سال ۹۶، فصل دوم پیگیری‌های سال ۹۷، فصل سوم پیگیری‌های ۹۸ و فصل چهارم پیگیری‌های سال ۹۹ است.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: در مجلس دهم این پروژه هیچ‌گونه مصوبه و ردیف بودجه‌ای برای پروژه ندارد اولین قدمی که برداشتیم این بود که فصل اول کار را اجرا کنیم و یک آنتنی از دورود تا بروجرد بتوانیم در پروژه دورود- خرم آباد- اندیمشک بگنجانیم.

گودرزی اضافه کرد: با مساعدت وزارت وقت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه این اتفاق افتاد و در سال ۹۶ در پروژه دورود- خرم‌آباد- اندیمشک شاهد آنتنی دورود- بروجرد بودیم.

وی بیان کرد: قدم دوم به وزیر وقت گفته شد که دنبال استمرار این خط تا ملایر هستیم و گفتند که این مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ ندارد.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ ماده پنج ساله توسعه است که توجیح فنی آن را کمیسیون تشخیص می‌دهد یعنی اگر پروژه ملی نتواند مصوبه از کمیسیون ۲۳بگیرد به هیچ عنوان نمی‌تواند ردیف هم در بودجه بگیرد یعنی مقدمه این کار گرفتن همان مصوبه است.

گودرزی اظهار کرد: در گام دوم یعنی فصل دوم موفق شدیم از کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه برای راه آهن دورود-بروجرد- ملایر مصوبه گرفته شود.

وی تصریح کرد: این مقدمه‌ای برای برداشتن گام سوم شد گام سوم در سال ۹۸ اتفاق افتاد در بودجه سنواتی ۹۹ که پایان ۹۸ بسته می‌شود با پیگیری مستمر و نهایت در جلسه‌ای که خادمی استاندار لرستان، تاجگردون رئیس وقت کمیسیون تلفیق و پورمحمدی معاون بودجه و اقتصادی برنامه و بودجه حضور داشتند در آن جلسه توافق شد که در لایحه بودجه ۹۹که پایان ۹۸ در دست بررسی بود دورود- بروجرد- ملایر را در پروژه بگنجانیم و موفق شدیم گام سوم را برداریم.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: در اسفند ۹۸ موفق شدیم پروژه دورود –بروجرد- ملایر به جای آنتنی گذاشته شود و در اردیبهشت ۹۹در جلسه‌ای که با خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد همه این موارد که مستندات آن ارائه شد موفق شدیم موافقت مطالعه پروژه را بگیریم.

گودرزی اضافه کرد: بعد از یکسال در اردیبهشت ۱۴۰۰ که گام نهایی محسوب می‌شود دستور گرفتیم و تفاهم شد که مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار شود و همان موقع مناقصه برگزار شده و پیمانکار در حال انتخاب شدن است.

وی بیان کرد: چنانچه مانعی به وجود نیایید و پیمانکار مشارکت کند و واجد شرایط انتخاب شود ما شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

گودرزی در مجلس ادامه داد: این پروژه ۲۶ کیلومتر است و باقیمانده مطالعه قرار شد تسریع بشود تا در سال‌های بعد بتوانیم پروژه را ادامه بدهیم تا مردم از خدمات و برکت دورود بروجرد- ملایر استفاده کنند.

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس نیز در این‌باره، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید گذر از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب از نشیب‌ها به سمت فرازها عبور کردن و خط‌شکنی کردن در عرصه تلاش و رسیدن به اهداف تعیین شده از اهداف شعار انتخاباتی بنده بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از این مطلوب‌ها و تصمیم‌گیری‌های که به مردم قول داده بودیم و به شعار تبلیغاتی بعضی از مسئولین تبدیل شده بود و از مطالبت دیرین مردم بود این روزها در حال محقق شدن است.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که ۲۲ شهریورماه با وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان داشتیم بالاخره تصمیم نهایی گرفته شده است.

مقصودی اضافه کرد: تصویب بودجه و مطالعات این اقدام بزرگ انجام شد و قول دادند که در ۴۵ روز آتی کلنگ قطار دورود- بروجرد- ملایر با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close