لرستان

استاندار: لرستان باید براساس ظرفیت‌های موجود احیا شود

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: احیا و توسعه استان باید بر اساس ظرفیت‌های موجود باشد و توانمندی‌های مختلف آن مطالعه و شناسایی شود.

به گزارش ایرنا فرهاد زیویار در آئین تودیع و معارفه استاندار لرستان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور بیان کرد: خدمت در این استان با تاریخ و قدمت چند هزار ساله که جزیی از هویت ملی ایران است و با توجه به ظرفیت های طبیعی و خدادادی و سرمایه های انسانی، یک توفیق محسوب می شود که امید است با همراهی مردم، مطالبات آنان تحقق یابد.

وی با اشاره به اولویت احصای مسایل و مشکلات لرستان افزود: با تعامل مدیران ارشد، ارتباط مستقیم با مردم و اولویت گذاری بر اساس ظرفیت ها در راستای رسیدگی مشکلات قدم خواهیم برداشت.

وی اظهار داشت: برنامه های جدید نیز در قالب پروژه های کلان براساس ظرفیت های موجود استان پیگیری می شود که مهمترین این ظرفیت ها شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و غرب به شرق است چراکه راه به معنای فرصت گردشگری است.

زیویار با اشاره به اینکه احداث سدهای لرستان از چندین سال پیش و دهه هشتاد آغاز شده و تا حدودی پیشرفت داشته است ادامه داد: توجه به ذخایر معدنی و جلوگیری از خام فروشی این ظرفیت ها بسیار مهم است و اقدامات اساسی تری باید انجام شود چراکه بیش از ۲۵ درصد سنگ های تزیینی کشور در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به رتبه بالای تولید حبوبات در لرستان ادامه داد: این ظرفیت نیز باید برندسازی ( ایجاد نام تجاری)، در قالب اتاق های فکر و کارگروه های توسعه پیگیری شود و به نتیجه برسد.

استاندار لرستان به رتبه بالای پرورش دام در استان اشاره کرد و گفت: این استان جزو قطب های دامپروری در کشور بوده است و اکنون حدود ۶ میلیون دام در آن پرورش داده می شود که به دلیل سنتی بودن حدود ۸۰ درصد این حوزه، باید با آموزش و تحولات لازم، شرایط مناسب تری را رقم زد.

زیویار تاکید کرد: در حوزه کشاورزی لرستان نیز باید مگاپروژه هایی ( طرح های کلان و گسترده) دنبال شود.

در این مراسم فرهاد زیویار به عنوان استاندار جدید لرستان جایگزین سیدموسی خادمی شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close