اخبار بروجرد

ادامه واکنش ها به فیلم ضرب و شتم در خانه سالمندان بروجرد

روزهای بروجرد- با انتشار فیلم هایی از کتک خوردن برخی از سالمندان توسط یک شخص در یکی از مراکز نگهداری سالمندان بروجرد واکنش ها به این خبر همچنان ادامه دارد.

 رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به فیلم ضرب و شتم سالمند بروجردی گفت: با فردی که این صدمات را وارد کرده، بر اساس شکایت شاکی، برخورد قانونی انجام شده است.

حمید رضا بوالحسنی در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: این پرونده مربوط به سال گذشته است و بر اساس شکایت کسی که در آنجا صدمه دیده بود، شکایتی از جانب شاکی مطرح و به دادسرا ارجاع شد.

وی ادامه داد: به خاطر اینکه ایراد ضربه ساده بود با قرار عدم صلاحیت، پرونده به دادگاه عمومی آمده و در تاریخ ۹۹.۱۱.۱۲ در شعبه ۱۰۵ کیفری دو شهرستان بروجرد، ضارب به تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد، ضمن اینکه این فرد چند روز هم بازداشت شده که با احتساب ایام بازداشت قبلی، این ضربات شلاق برای او در نظر گرفته شده است.

رئیس دادگستری بروجرد افزود: به رأی هم اعتراضی نداشته و در دادگستری شهرستان بروجرد رأی قطعیت پیدا کرده است.

بوالحسنی بیان داشت: کلیپی که امروز مشاهده می‌کنیم مربوط به سال گذشته است و با کسی که این صدمات را وارد کرده بود بر اساس شکایت شاکی برخورد قانونی انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان نیز ماجرای فیلم ضرب و شتم سالمند بروجردی را تشریح کرد.

کرم رضایی نیز با بیان اینکه این فیلم مربوط به تابستان گذشته بوده است اظهار داشت: این موضوع به دلیل تعرض به مددجو، از سوی بهزیستی استان مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش مهر وی با بیان اینکه مرکز را مجبور کردیم که پرسنل را اخراج کند افزود: سه نفر از پرسنل اخراج و یک نفر (نفر اصلی) نیز بازداشت شد و حدود ۳۰ ضربه شلاق نیز برای او در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان داشت: در ضمن به مؤسس این مرکز نیز تذکر کتبی داده شد، همان موقع حکم قاضی ضرب و شتم عمدی، بدون اثر، اعلام شد، با این وجود ما مداخله کردیم، اورژانس و بحران بروجرد را برای بررسی سالمند اعزام کردیم.

یاری با بیان اینکه همان موقع سالمند مشکلی نداشت، الان هم مشکلی ندارد بیان داشت: ما فعالیت‌ها را در مراکز تحت حمایت رصد می‌کنیم، مرتب به شکل حضوری، شهرستانی، برخط و دیده بان حقوق مددجویان این رصدها را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این فیلم مربوط به گذشته بوده نمی دانم به چه انگیزه‌ای مجدد به جریان افتاده و منتشر شده است ادامه داد: هر جا ببینم تعرضی به مددجویان صورت می‌گیرد، مداخله می‌کنیم، این امر در مراکز تحت پوشش خودمان بیشتر مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close