اخبار بروجرد

گودرزی: قیمت خرید مسکن و اجاره بها وحشتناک و خارج از عهده بخش عمده مردم است

روزهای بروجرد– یکی از نمایندگان بروجرد در مجلس، گفت: مردم در حوزه مسکن مشکل دارند و قیمت خرید مسکن و اجاره بها وحشتناک و خارج از عهده بخش عمده عزیزان ما در شهرستان‌های مختلف است.

عباس گودرزی در نطق میان دستور خود در صحن علنی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه مجلس، گفت: از اقدام راهبردی و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی قویا حمایت می‌کنیم، همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند اینکه چند موشک استفاده شده و یا به هدف اصابت کرده یا خیر، که قطعا به اهداف اصابت کردند و در واقع ۵ قدرت موشکی دنیا ائتلاف تشکیل دادند و نتوانستند مانع شوند اما آنچه اصل است ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین الملل است که به فضل پروردگار این رویه استمرار خواهد داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت تهرانی مقدم ها و ایستادگی و مقاومت و شکیبایی و نجابت ملت با عظمت ایران عزیز اسلامی به بازدارندگی رسیده و این  بازدارندگی عرصه و بستر همه پیشرفت ها است.

گودرزی، عنوان کرد: یکی از مسائلی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اعلام شده است. یکی از وجوه مهم و اصلی مشارکت مردم در تولید عبارت است از گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی است که از جمله مصادیق آن سهام عدالت است که متاسفانه امروز در این خصوص با بی عدالتی مواجه هستیم. مجلس یازدهم اراده کرد و دولت اهتمام به خرج داد اما کافی نبود و می‌طلبد که در جهت تعمیم سهام عدالت به جد ورود کند.

او افزود: شعار سال بستر تحقق بند دوم اصل ۴۳ قانون اساسی است که بیان می‌کند تامین و شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و  قراردادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کار هستند ولی وسایل کار ندارند در شکل تعاونی از راه وام بدون و یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت کارفرمای بزرگ مطلق دربیاورد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث توسعه مالکیت عمومی یک اصل است که ترجمه مهم شعار سال اصل بوده و نباید مورد غفلت اندیشمندان و مسئولان قرار بگیرد. یکی دیگر از وجوه آن حمایت از سرمایه گذاری، حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری های جدید و کمک به احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی راکد است.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم می‌دانم تشکر کنم از ریاست هیات حمایت از صنایع که با جدیت و کارنامه‌ای موفق در چند سال اخیر قدم های ارزشمندی را در احیای واحدهای راکد برداشته و ما ممنون هستیم که مسئولیت اداره و احیا کارخانه سامان کاشی بروجرد را پذیرفته اند، کارخانه‌ای که متاسفانه به دلیل ناتوانی مالکان سال‌های است تعطیل مانده و علی‌رغم تذکرات جدی در سال‌های اخیر در این حوزه ورود نکردند اما ورود اخیر این مجموعه را به فال یک می‌گیریم.

گودرزی با بیان اینکه کارگران مظلوم سامان کاشی روزگار سختی را می‌گذرانند، تصریح کرد: تاکید می‌کنم هیات حمایت از صنایع ابتدا پرداخت مطالبات و حقوق کارگران مظلوم این کارخانه را در اولویت قرار دهد و از کلیه کارگران این کارخانه حتما دعوت به کار شود.

او با بیان اینکه نکته مهم دیگر بحث کارگران نساجی بروجرد است، خطاب به رئیس جمهور و وزرای کار و صمت، گفت: روز کارگر را در پیش داریم، کارگرانی که به معنای حقیق کلمه پای انقلاب و ارزهای آن بوده و هستند و خواهند بود، به داد کارگران مظلوم نساجی بروجرد و کاشی جم برسید و خواهش می‌کنم در خصوص طرح ساماندهی عنایت داشته باشید تکلیف همه ما امنیت شغلی برای کارگران است ، این دغدغه مقام معظم رهبری بوده که مقتضی است که مسئولان به این مهم عنایت جدی داشته باشند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمعیت برای ما یک امر حیاتی است؛ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برای تسهیلات ازدواج و فرزند آوری محقق شده و دولت اختصاص داده اما متاسفانه مجمع تشخیص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۳ را به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش داده است. شخص رئیس جمهور در این خصوص عنایت ویژه داشته باشد زیرا بحث جمعیت مسئله ای حیاتی است.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی گفت: از اقدامات ارزشمند دولت در سفرهای استانی، تکمیل پروژه‌ها، احداث و بهره برداری از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور، متناسب سازی حقوق بازنشستگان، رتبه بندی معلمان، پیوستن به معاهدات بین المللی ارزشمند تشکر می کنم.

گودرزی در عین حال افزود: مشکلات جدی داریم که اراده دولت را می‌طلبد، یکی از این موارد بحث مسکن است، مردم در حوزه مسکن مشکل دارند و قیمت خرید مسکن و اجاره بها وحشتناک و خارج از عهده بخش عمده عزیزان ما در شهرستان‌های مختلف است و دولت در این خصوص باید رویه را تغییر دهد، مسکن یکی از شعارهای اصلی دولت بوده و برای آن باید اهتمام جدی تری را به خرج دهد.

گودرزی با اشاره به اینکه در استان لرستان مشکلات جدی داریم، ادامه داد: ابتدا خوشحالم و ابراز رضایتمندی مردم عزیز را به دولت در خصوص انتصاب استاندار جدید اعلام میکنم اما استاندار جدید باید مدیران ضعیف را شناسایی و برکنار کند، نگاه استانی داشته باشد، به همه استان سر بزند و تسکین دردهای تمام نقاط استان باشد و در دسترس شوراها، شهرداران، مدیران، سرمایه گذاران و آحاد مردم باشد و برای هر شهرستان مسئله ای را در اولویت قرار دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close