لرستان

صادرات ۶۳ هزار رأس دام زنده سبک لرستان

روزهای بروجرد- معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۶۳ هزار رأس دام زنده سبک استان جهت تنظیم قیمت و حمایت از دامداران صادر شده است.

حسین میردریکوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد کشاورزی یک سازمان تولیدی است که در خصوص سفره مردم در انواع و اقسام محصولات غذایی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در انتزاعی که صورت گرفت برخی از وظایف سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شد که معاونت بازرگانی و نظارت بر محصولات کشاورزی نام گرفت و قسمت نظارت بر بازار نیز تحت این معاونت مشغول انجام وظیفه است.

میردریکوند تصریح کرد: ما در خصوص تأمین و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم حرکت می‌کنیم و جایی که ببینیم کمبود کالای اساسی یا قیمت‌ها افزایش داشته به کمک مردم بیاییم و اینجا هم تأمین و هم توزیع‌کننده باشیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در رابطه با گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر، روغن و اقلامی که مردم به عنوان کالای اساسی می‌شناسند وظیفه داریم در کنار آن‌ها قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: ما یکی از تولید کنندگان مهم در محصولات دامی به ویژه گوشت قرمز در کشور هستیم که امسال هر ما ۳۲ هزار رأس گوسفند مازاد بر نیاز داریم که در این زمان باید از دامدار حمایت می‌کردیم که ادامه حیات برای آن‌ها مشکل نباشد.

میردریکوند ادامه داد: در این زمان خرید تضمینی را از خود دامداران و توسط اتحادیه دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام لرستان انجام دادیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ۵۰۰ تن گوشت از دامداران خریداری و منجمد شده و امروز که قیمت‌ها بالا رفته آن‌ها را بین مردم توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به صادرات ۶۳ هزار رأس دام زنده سبک در لرستان، اضافه کرد: دو اقدام خرید، کشتار و ذخیره‌سازی و صادراتی که داشتیم باعث شد مقداری در افزایش قیمت گوشت قرمز تأثیر داشته و از آن طرف حمایت از دامدار شده و حالا نوبت حمایت از مصرف کننده است.

میردریکوند با اشاره به این‌که مردم منتظر اقدام ما برای کاهش قیمت هستند، بیان کرد: امروز با توزیع گسترده گوشت قرمز توانستیم بخشی از نیاز مردم را تأمین کنیم و تا روزی که قیمت گوشت قرمز تنظیم نشود توزیع را ادامه می‌دهیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: وقتی مردم ببینند گوشت با کیفیت با قیمت پایین‌تر از بازار در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد طبیعی بوده که سراغ کالایی می‌روند که قیمت مناسبی دارد و با کیفیت بهتر در دسترسشان است.

وی تأکید کرد: ما نباید یک صنف و گروه را فدای یک تصمیم کنیم، باید به فکر قصابان نیز باشیم که آن‌ها نیز بتوانند به شغل خود ادامه بدهند.

میردریکوند ادامه داد: باید طوری کار کنیم که تأمین کننده، مصرف کننده و کسانی‌که شغلشان از همین راه است متضرر نشوند در ارتباط با توزیع گوشت منجمد ضلع کشتار زنده و روز توسط قصابان را نیز داریم، بین قصاب که آخرین حلقه‌ای است که گوشت را به دست مصرف کننده می‌دهد و دامدار حلقه‌هایی وجود دارد که تعدادشان می تواند کمتر باشد که گوشت با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد و قصاب در این میان ضرر کمتری داشته باشد و واسط ها نیز در این میان سودی داشته باشند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی توزیع شخصی نداریم بلکه به صورت حواله‌هایی است که برای جامعه هدف صادر می‌کنیم، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بزرگ، محله‌ای و هر فروشگاهی که خوار و بار باشد و بتواند از طریق سامانه پیامکی گوشت را به دست مصرف کننده واقعی برسانند.

وی بیان کرد: با توزیع گسترده می‌توانیم در محله‌های مختلف استان این کار را انجام دهیم که به یک شکلی باعث می‌شود مردم آسان‌تر به گوشت قرمز منجمد دسترسی داشته باشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close