اخبار بروجرد

رییس بنیاد مسکن کشور: ۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستای دهگاه بروجرد مقاوم‌سازی شده است

روزهای بروجرد- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مقاوم سازی و بازسازی ۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستای دهگاه بروجرد با وجود دشواری‌های بسیار انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اکبر نیکزاد در بازدید از روند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستای دهگاه بروجرد اظهار داشت: با توجه به اینکه این روستا در دامنه کوه قرار گرفته و پستی و بلندی زیادی در بافت روستاوجود دارد و واحدهای مسکونی نیز در ارتفاع‌های مختلف ساخته شده موضوع بهسازی و مقاوم سازی آن کار دشواری است.

وی بیان کرد: با همه این دشواری ها از ۱۷۸ واحد مسکونی روستایی حدود ۶۴ درصد آنها بازسازی و مقاوم سازی شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: واحدهای که نوسازی نشده بیشتر پستی و بلندی قرار دارد و تخریب واحدهای قدیمی و جمع آوری نخاله های ساختمانی سخت و هزینه بر است که حمایت خیران و نهادهای حمایتی مانند ستاد اجرایی حضرت امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد را می طلبدو خوشبختانه نیز این همراهی تا کنون به نحو مطلوب وجود داشته است.

نیکزاد اضافه کرد: حدود ۵۰ واحد مسکونی در دست ساخت در این روستا وجود دارد که با توجه به اینکه به فصول سرد سال نزدیک می شویم روند بازسازی این واحدها باید سرعت بگیرد که امروز در این دیدار تصمیمات و هماهنگی های لازم برای تحقق این مهم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تسریع در روند بازسازی این واحدهای تسهیلات بلاعوضی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود با همکاری مسوولان استانی و شهرستانی و پیگیری  نمایندگان این مهم به سرعت انجام شود.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: پس از تخریب واحدهای مسکونی و آوار برداری انجام شده و حمل آنها به خارج از محدوده روستا باید در راستای عمران روستایی و طرح هادی نیز اقدامات لازم انجام شود.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز جمعه به دعوت فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد به این شهرستان سفر کرد.

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی اکبر نیکزاد رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی را در این بازدیدها همراهی کردند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close