اخبار ایران

آیت الله جنتی تا ۱۴۰۲ رییس مجلس خبرگان ماند

روزهای بروجرد- هشتمین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.
این اجلاسیه که طبق روال معمول سالانه برگزار می‌شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا، طبق ضوابط و آئین نامه‌های ستاد ملّی مقابله با کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

در این اجلاسیه یک روزه، مراسم تحلیف پنج عضو جدید مجلس خبرگان دوره پنجم برگزار می‌شود و اعضای هیأت رئیسه این مجلس برای یک دوره یک ساله دیگر انتخاب خواهند شد.

اعضای مجلس خبرگان رهبری عصر امروز پس از پایان اجلاسیه، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.  

آیت الله احمد جنتی در با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی تاکید کرد: راه این شهید بزرگوار همچنان ادامه دارد. داغ این شهید هرگز کهنه نمی‌شود و ان شاءالله انتقام خون شهدای مقاومت گرفته خواهد شد.

جنتی ضمن اشاره به مشکلات ناشی از کرونا اظهار کرد: بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و مشکلات اقتصادی زیادی به وجود آمد. برگزاری مراسم‌های مختلف تعلیق شد. البته مردم همیشه در صحنه امسال در راه‌پیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن صحنه‌های زیبا خلق کردند.

رئیس مجلس خبرگان از رزمایش مواسات که در ایام کرونا برگزار شد به نیکی یاد کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر آمریکا گفت: می‌توان نمونه عینی استیصال این رژیم را در درگیری‌های خیابانی اخیر انتخابات و جنگ داخلی آن مشاهده کرد. اما آینده از آن ماست و آمریکا رو به افول است.

جنتی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اولویت‌ها و رفع مشکلات باید مدنظر باشد. رییس‌جمهور باید مدیر، مدبر و باتقوا باشد. چنانچه تقوا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه گفت: از آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد تشکر می‌کنم. چرا که وی توانسته طی مدت ریاست بر مسند دستگاه قضا در مبارزه با فساد گردن کلفت‌ها و پولدار‌ها موفق عمل کند.

اعضای هیات رئیسه ابقا شدند
در هشتمین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، انتخابات اعضای هیات رئیسه این مجلس برگزار شد.

براساس انتخابات انجام‌شده، اعضای سابق هیئت رئیسه خبرگان رهبری برای یک دوره دوساله ابقا شدند و آیت الله جنتی به‌عنوان رئیس، آیت‌الله موحدی کرمانی به‌عنوان نایب‌رئیس اول و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان نایب‌رئیس دوم این مجلس در جایگاه خود باقی ماندند.

همچنین آیت‌الله خاتمی و آیت‌الله کعبی به‌عنوان منشی، آیت‌الله حسینی بوشهری به‌عنوان کارپرداز فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین قمی به‌عنوان کارپرداز اداری ـ مالی مجلس خبرگان رهبری در سمت خود ابقا شدند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close