لرستانویژه ها

تعداد بستری های کرونا در لرستان به متوسط ۱۴۴ نفر در روز کاهش یافت/ ۳۳.۵ درصد جمعیت دارای شرایط استان هر ۲ دُز واکسن را دریافت کردند

روزهای بروجرد- قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار ابتلای روزانه به کرونا در استان طی مهرماه جاری نسبت به شهریور گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر علی فرهادی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طی هفته های گذشته روند ابتلا به کرونا در استان با شیب نزولی همراه بوده و اکنون ثابت شده است.

وی اظهار داشت: طی روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته، آمار ابتلا، بستری و فوتی در استان کاهشی بوده است بطوریکه اکنون روند بستری در استان ۴۵ درصد کاهش یافته و به متوسط روزانه ۱۴۴ نفر رسیده است.

فرهادی با بیان اینکه در این مدت فوت ناشی از کرونا در استان نیز به ۵۰ درصد کاهش رسیده تصریح کرد: در صورت بی توجهی به لزوم واکسیناسیون افراد و نقض پروتکل های بهداشتی احتمال شروع موج ششم در لرستان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مبارزه با کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است ادامه داد: در صورت شیوع  موج ششم، شرایط بحرانی در لرستان رقم خواهد خورد بنابراین واکسیناسیون گسترده مانع افزایش تعداد بستری و فوتی می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در این استان دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که تاکنون ۳۳.۵ درصد این جمعیت با دریافت هر ۲ دُز، به طور کامل واکسینه شده‌اند.

تعداد قربانیان کرونا در لرستان تاکنون به ۲ هزار و ۵۵۶ نفر و مجموع مبتلایان نیز به ۱۸۸ هزار و ۲۵۶ نفر رسیده است.

هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، دورود، چگنی، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و رومشکان زرد و خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد همچنان نارنجی می باشد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close