اخبار ایران

تعرفه برق در ساعات اوج مصرف دو برابر می‌شود

روزهای بروجرد- سخنگوی صنعت برق در خصوص جدول خاموشی برق در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خبری مبنی بر انتشار جداول خاموشی در کشور گفت:در شرکت برق برنامه ریزی هایی برای طرح های مدیریت مصرف برق انجام داده ایم.

او ادامه داد: اگر تراز تولید برق با میزان مصرف در کشور برابر نباشد  با مشکل رو به رو می شویم، برنامه خاموشی‌های احتمالی نیست و اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص جدول خاموشی در کشور بیان کرد:در حال حاضر جدولی برای خاموشی منتشر نشده است و قبل از انتشار جدول خاموشی مشترکان در اپلیکیشن برق من می توانند از برنامه خاموشی ها مطلع شوند و ما قطعا اطلاع رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک‌های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال‌های گذشته بی سابقه بوده اند و برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات بودیم.

طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده و رشد بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشته است.

 از سوی دیگر امسال صنعت برق با پدیده جدیدتر استخراج رمز ارز خانگی به دلیل افزایش بهای این ارز  روبرو است. همین جذابیت سبب فعالیت بیشتر برای استخراج رمز ارز از برق با بهای کم خانگی شده و معضل صنعت برق را تشدید کرده است، البته صنعت برق از برخورد قاطع و جدی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها خبر داده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close