اخبار بروجرد

شهاب روزبهانی: تامین تجهیزات هنرستان‎ها از دغدغه‎های جدی در بروجرد است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: تامین تجهیزات و امکانات آموزشی مورد نیاز هنرستان‎ها یکی از دغدغه‎های جدی در بروجرد است.
عکس فرهاد داودوندی

به گزارش فارس، شهاب روزبهانی در مراسم اهدای تجهیزات خریداری شده توسط خیرین به هنرستان چرخکار این شهرستان اظهار کرد: تجهیزات و امکانات آموزشی موجود در هنرستان‎ها فرسوده و قدیمی بوده و نیازمند تعویض هستند.

وی با اشاره به نقش هنرستان‎ها در مهارت‎آموزی به دانش‎آموزان عنوان کرد: در بروجرد ۱۵ هنرستان وجود دارد که ۱۷۰۰دانش‎آموز دختر و پسر در آن‎ها مشغول به تحصیل بوده و با کمبود امکانات و تجهیزات درسی مواجه هستند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تاکید کرد: با توجه به اینکه هنرستان‎ها با مهارت‎آموزی به دانش‎آموزان آن‎ها را برای ورود به بازار کار مهیا می‎کنند، تامین نیازها و رفع کمبودهای این فضاهای آموزشی از اولویت‎‎های انکارناپذیر است.

روزبهانی با اشاره به اینکه توسعه هنرستان‎ها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: البته با وجود تنگناهای مالی و اقتصادی و در شرایطی که ۹۹ درصد بودجه صرف هزینه‎های جاری شده و تنها یک درصد در حوزه عمرانی هزینه می‎شود، نمی‎توان تنها بر منابع و اعتبارات دولتی تکیه کرد.

وی در ادامه به فرسوده بودن فضاهای آموزشی بروجرد اشاره و تصریح کرد: ۶۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده و در برابر وقوع زمین لرزه‎های احتمالی ناایمن هستند، از سویی کمبود قابل توجه و محسوس فضاهای آموزشی در شهرک‎ها از چالش‎های جدی آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: تراکم دانش‎آموزی در برخی کلاس‎ها موجب کاهش کیفیت آموزشی و افت تحصیلی دانش‎آموزان شده است، از سویی سال تحصیلی آینده ۲ هزار نفر به جمعیت دانش‎آموزی مقطع متوسطه دوم اضافه می‎شوند که با وجود کمبود فضای آموزشی ناچار به دو تایمه کردن برخی مدارس هستیم.

روزبهانی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی ساخت همه فضاهای آموزشی مورد نیاز، نیازهای دانش‎آموزان و تامین تجهیزات و ماشین‎آلات هنرستان‎ها نیست، استفاده از ظرفیت خیرین راهکار حل بخشی تز مشکلات موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از افتخارات به دست آمده در آموزش و پرورش بروجرد پرداخت و گفت: با وجود همه تنگناها و مشکلات موجود گام‎های خوبی در حوزه‌های مختلف برداشته شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: کسب رتبه‎های اول المپیادهای علمی توسط دانش‎آموزان بروجردی، برگزاری سمینار ریاضی دانش‎آموزی لرستان دراین شهرستان و همایش دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) گوشه‎هایی از این اقدامات و افتخارات است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close