اخبار بروجردویژه ها

اوضاع کاشی بروجرد بسامان نیست/ وعده احیا تا پایان امسال

روزهای بروجرد- کارخانه سامان کاشی بروجرد که زمانی در نوع خود یکی از بهترین واحدهای تولیدی کاشی خاورمیانه به حساب می‌آمد در سال‌های اخیر حال و روز خوبی ندارد و چرخ تولید آن دیگر نمی چرخد.

به گزارش مهر، سامان کاشی بروجرد در زمان فعالیت خود، یکی از واحدهای تولید عمده کاشی و سرامیک در سطح کشور محسوب می‌شد.

تلاش برای احیای سامان کاشی

به گفته ندری مدیر اجرایی و احیای کارخانه سامانه کاشی بروجرد، در زمان فعالیت، این کارخانه ۴۰۰ اشتغالزایی به صورت مستقیم و ۱۰ هزار مورد به صورت غیر مستقیم داشته است.

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفت و گو با مهر با اشاره به تلاش برای احیای کارخانه سامان کاشی بروجرد اظهار داشت: در این راستا با همت جمعی که در سطح شهرستان بروجرد، استان و حتی در سطح ملی صورت گرفته، راه اندازی این کارخانه به شکل ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: سامان کاشی یکی از ظرفیت‌های انکار ناپذیر ما در حوزه صنعت استان به خصوص شهرستان بروجرد است.

باید سرمایه گذاری فعلی احیا شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ظرفیت تولیدات این کارخانه و همچنین تعامل آن با مجموعه معادن و ظرفیت‌های معدنی استان گفت: متأسفانه این واحد به مدت طولانی تعطیل بوده است.

منصوری با تاکید بر اینکه با همت جمعی، تلاش‌های مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سرمایه گذار و مالک پروژه، موضوع راه اندازی طرح به شکل ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است افزود: بخشی از مسائل کاری و موانع بر سر راه پروژه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: امیدواریم بر اساس برنامه زمانبندی که مجری، سازمان صنعت و معدن و تجارت لرستان و… به جمع بندی رسیده، بتوانیم طرح را به بهره برداری برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه در شرایط حال حاضر امکان احداث چنین واحدهایی با چنین سرمایه گذاری عملاً خیلی سخت است گفت: باید از همین سرمایه گذاری حال حاضر به بهترین شکل ممکن استفاده لازم را داشته باشیم.

منصوری ادامه داد: احتمالاً در بازسازی تغییراتی را در وضعیت خطوط، ماشین آلات و مجموعه محصولات صورت گیرد و در این راستا با همکاری مجریان، شناسنامه دقیقی از وضعیت واحد تهیه خواهد شد.

وعده پایان امسال برای احیای سامان کاشی

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بازدید از این کارخانه اظهار داشت: این صنعت مهم شهرستان بروجرد به دلیل مشکلات عدیده از گذشته تعطیل شده و احیا و راه اندازی مجدد آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی عنوان کرد: مالک و سرمایه گذار این پروژه برای احیای کارخانه در تلاش است و ما نیز به عنوان دستگاه‌های متولی باید در این راه اقدامات گسترده‌تری داشته باشیم.

محمدحسین جناب مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری لرستان نیز در این رابطه به مهر گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال کارخانه به بهره برداری کامل برسد.

وی تاکید کرد: حداکثر زمانی که ما پیش کرده‌ایم کارخانه احیا و به بهر برداری برسد تا پایان امسال است.

 

 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close