لرستان

سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است

روزهای بروجرد- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: سهم استان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است.

مجید طائف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی  کشت دیم در استان در حال اجراست.

او بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در استان سال سوم در حال اجراست.

طائف با بیان اینکه سطح برنامه کشوری طرح جهش تولید پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار است، سهم استان را ۷ درصد و اضافه کرد: تعهد کشت استان در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار است.

او یادآور شد: از میزان ۵۶.۷ درصد گندم و ۲۰ درصد جو بوده و تاکنون  ۳۱۲ هزار هکتار از اراضی استان به میزان ۸۴ درصد کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان بیان کرد: سطح گسترش طرح جهش تولید در ۱۲ شهرستان و ۲۱۷۲ روستای لرستان است.

طائف ادامه داد: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان‌های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با ۱۸.۹ درصد و ۱۸.۴ درصد بوده و همچنین کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های چگنی با ۴.۱ درصد و دورود با ۴ درصد است.

او تصریح کرد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی میزان ۶۶۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۵۰ دستگاه ادوات بوده که مرحله اول آن به میزان ۱۳۹ میلیارد ریال تخصیص و ۹۳ دستگاه جذب شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close