اخبار بروجردلرستان

۲ نفر در لرستان بر اثر ابتلا به قارچ سیاه جان باختند

روزهای بروجرد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی روزهای اخیر ۲ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان لرستان مشاهده شده که متاسفانه هر دو بیمار فوت کردند.

صالح آزادبخت در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با بیماری قارچ سیاه اظهار داشت:  بیماری قارچ سیاه  یا  همان کپک موکور یک بیماری  جدیدی نیست و این بیماری در گذشته نیز وجود داشته است. 

وی  با اشاره به راه‌های انتقال  بیماری قارچ سیاه  به بدن افزود: این بیماری  از راه تنفسی در مکان‌های آلوده، جاهایی که نخاله‌های ساختمانی وجود دارد و همچنین میوه‌های گندیده وارد سینوس‌ها و سیستم تنفسی وارد بدن انسان می‌شود و شروع به رشد می‌کند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: مهمترین راه نفوذ ویروس از طریق تنفس و مواد غذایی است و  درد چشم و صورت، سردرد، احساس پرشدگی ترشحات بینی شایع‌ترین علائم این بیماری است. 

وی بیان کرد: چنانچه این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود با جراحی‌های مکرر ضد قارچ ممکن است فرد بهبود پیدا کند. 

آزادبخت با بیان اینکه این بیماری در استان لرستان نیز مشاهده شده است گفت: طی  روزهای اخیر ۲ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان لرستان مشاهده شده که متاسفانه هر دو مورد منجر به فوت بیمار شدند ولی در حال حاضر هیچ موردی مشاهده  نشده است. 

وی تصریح کرد: این بیماری مسری نیست و تنها افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تری دارند باید بیشتر از دیگران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close