اخبار جهان

گرمایش زمین موجب مرگ‌های ناگهانی می شود

روزهای بروجرد- مطالعات نشان می دهد بیش از ۳۵۶ هزار مرگ در سال ۲۰۱۹ ناشی از گرما بوده است و انتظار می رود با افزایش دما در سراسر جهان، این تعداد افزایش یابد.

به گزارش زی نیوز، به گفته محققان، تلاش‌های فوری و جهانی برای کاهش تغییرات آب و هوایی و افزایش تاب آوری در برابر گرمای شدید برای محدود کردن گرمایش اضافی می‌تواند به نجات جان افراد کمک کند.

گرمای شدید یک پدیده شایع در سراسر جهان است و انتظار می‌رود مرگ و میر و بیماری‌های ناشی از گرما نیز افزایش یابد.

محققان تاکید دارند کاهش اثرات گرمایش شدید زمین بر سلامتی یک اولویت فوری است و باید شامل تغییرات فوری در زیرساخت‌ها، محیط شهری و رفتارهای فردی برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از گرما باشد.

«کریستی ابی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «برای مقابله با گرمای شدید دو رویکرد استراتژیک لازم است. یکی کاهش تغییرات اقلیمی به منظور کاهش انتشار کربن و تغییر گرم شدن بیشتر کره زمین است. مورد دیگر شناسایی اقدامات پیشگیرانه و واکنشی مؤثر و به موقع است.»

وی افزود: «عدم موفقیت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و توسعه و بکارگیری برنامه‌های اقدام حرارتی به این معنی است که آینده بسیار متفاوتی در انتظار بسیاری از مردم و جوامع در سراسر جهان است.»

به گفته محققان، بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از گرما با کاهش تغییرات آب و هوایی و کاهش مواجهه با گرمای شدید قابل پیشگیری است.

هنگامی که فردی در معرض فشار شدید حرارتی قرار می‌گیرد، توانایی بدن برای تنظیم دمای داخلی خود را تحت فشار قرار داده و منجر به گرمازدگی می‌شود. علاوه بر این، واکنش‌های تنظیم حرارتی فیزیولوژیکی که در محافظت از دمای بدن نقش دارند، انواع دیگری از فشار فیزیولوژیکی را ایجاد می‌کنند و می‌توانند منجر به حوادث قلبی تنفسی شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close