اخبار جهان

قتل وحشیانه غیرنظامیان در پنجشیر به دست طالبان

روزهای بروجرد- ویدئوهایی‌ که در شبکه‌های اجتماعی افغانستان نشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان در پنجشیر اقدام به «محاکمه صحرایی» افراد می‌کنند.

 طالبان قبلا تاکید کرده که نیروهای این گروه با غیرنظامیان کار ندارند و از مردم خواسته‌اند که پنجشیر را ترک نکنند.

عبدالحق وثیق از سخنگویان طالبان امروز به بی‌بی‌سی گفت که «این ادعاها حقیقت ندارد»

حسیب عمار، خبرنگار بی‌بی‌سی، تصاویر و صداهای رسیده از پنجشیر افغانستان را «وحشتناک و تهوع‌آور» خواند.

او در حساب توییترش نوشت «تصاویر و صداهایی از ساکنان منطقه “عمرض” پنجشیر به‌ دستم رسیده که حکایت از قتل وحشیانه غیرنظامیان در این منطقه دارد. طالبان می‌گویند که این افراد در درگیری‌ها کشته شده‌اند. تصاویر کشته‌شده‌ها به حدی وحشتناک و تهوع‌آوراست که نمی‌توانم بار دیگر آنها را ببینم».

حسیب عمار افزود «برایم گفتند اجساد برای مدتی روی زمین افتاده بودند و کسی نمی‌توانست آنها را دفن کند. نیاز مبرم ‌است که طالبان اجازه دهند تحقیق مستقل در این مورد صورت بگیرد. کارمندان سازمان صلیب سرخ به منطقه بروند. به خبرنگاران اجازه دهند که آنجا بروند و گزارش مستقل و بی‌طرفانه آماده‌کنند».

ویدیوهایی‌ که در شبکه‌های اجتماعی افغانستان منتشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان در پنجشیر ساکنان را «محاکمه صحرایی» و سپس اعدام می‌کنند.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز گزارش‌های رسیده از پنجشیر را «تکان دهنده» خوانده و گفته است «کشتار عمدی افراد ملکی جنایت جنگی محسوب‌ می‌شود. طالبان باید زمینه تحقیق مستقلانه را در مورد فراهم کنند».

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close