اخبار بروجردلرستان

سرانه ورزشی استان لرستان ۵۹ سانتیمتر است

روزهای بروجرد-  مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: میزان سرانه ورزشی لرستان نسبت به استان های همجوار سرانه بسیار پایینی است.

حشمت الله امان الهی شامگاه چهارشنبه در شورای ورزش بروجرد که با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: بروجرد دارای ۳۸مکان ورزشی است که از این تعداد حدود ۲۲ مکان ورزشی سرپوشیده و ۱۶ مکان روباز هستند و همچنین ۱۵ مکان در روستا ها و ۲۳ مکان نیز در شهر قرار دارد.

وی سرانه ورزشی لرستان را  ۵۹ و ۵۸ صدم درصد عنوان کرد و گفت: این میزان سرانه ورزشی  نسبت به استان های همجوار سرانه بسیار پایینی است.

 مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه شهرستان بروجرد ۱۱۸ هزار و ۱۲۷مترمربع سرانه ورزشی دارد، اضافه کرد: سرانه ورزشی بروجرد ۵۴ و ۸ دهم سانتیمتر مربع است  که از این میزان سهم اداره کل ۳۴ سانتیمتر مربع و سهم سایر دستگاه ها ۱۳سانتیمتر مربع و سهم بخش خصوصی نیز ۶سانتیمتر مربع است .

 امان الهی با بیان اینکه اداره کل ورزش وجوانان لرستانبلان داشت: ۱۷پروژه ملی به مساحت ۲۷هزار و ۸۱۰متر مربع دارد که از این میزان  ۱۱۷هزار و ۵۰۰ متر مربع  روباز و ۱۰ هزار و ۳۱۰ متر سرپوشیده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۱۷پروژه را حدود ۲۰۵ میلیارد تومان اعلام است .

امان الهی ادامه داد:  پروژه سالن  سقف کوتاه  بروجرد تعطیل بود و با توجه به  بازدید های میدانی انجام شده  به این  نتیجه رسیدیم که اگر این پروژه تخصیص لازم را  داشته باشد می توانند به افتتاح برسند که پس از تخصیص  اعتبار برای این پروژه  تا یک یا دو ماه آینده در هفته تربیت بدنی به افتتاح خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۳۵ پروژه در سطح استان به اندازه  ۸۲ هزار و ۶۹۰متر مربع  وجود دارد که ۴۳هزار متر مربع آن روباز و ۳۹هزار و ۶۰۰متر نیز سرپوشیده است .

او بیان کرد: تکمیل پروژه مسکن بروجرد به  حدود ۳تا ۴ میلیارد اعتبار نیاز دارد همچنین چمن مصنوعی فوتبال  نیز سال گذشته فاقد اعتباری بود ولی امسال نزدیک ۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان  اعتبار گذاشته شد‌؛ بخش خصوصی نیز متقاضی این  چمن مصنوعی است که براساس ماده ۲۷ پیگیر این موضوع هستیم.

امان الهی با بیان اینکه ۲ ‌زمین چمن مصنوعی روستایی نیز ماه گذشته در بروجرد کلنگ زنی که  کمتر از سه ماه دیگر افتتاح خواهند شد، افزود: در نه ماه گذشته ۱۰ پروژه افتتاح شد که ۲ پروژه پیست دوومیدانی  شهید بیات و چمن روستای طنجور با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد تومان به شهرستان بروجرد تعلق داشت.

او با بیان اینکه ۳ پروژه ورزشی از ۲۱ پروژه هایی که در استان  ۵۰ یا ۶۰ درصد تخصیص داشته باشند به بروجرد تعلق دارد ، گفت: در صورت تکمیل پروژه های مد نظر تقریبا ده سانتیمتر به سرانه ورزشی  بروجرد اضافه خواهد شد .

 مدیرکل ورزش و جوانان لرستان  در ادامه با بیان اینکه  بروجرد یکی از شهر های شاخص ما در حوزه ورزش است و ملی پوشان و قهرمانان به نامی در رشته های مختلف دارد، یادآور شد:  ۴۶ هیئت ورزشی فعال در بروجرد وجود دارد که از این تعداد ۳۶ هیئت در حوزه ورزش بانوان نیزفعال هستند .

 امان الهی با بیان اینکه در بحث زیرساخت های ورزشی  سرانه فعلی استان لااقل نسبت به استانهای همجوار پایین است ، ادامه داد:  آنچه که هم داریم مطلوب نیست و اعتباراتی که در بحث تعمیر و تجهیز برای ما تخصیص داده می شود آنقدر ناچیز است که نمی تواند استهلاک ها را  جبران  کند همچنین  با توجه به اینکه در بحث نگهداری اماکن ورزشی مشکلاتی داریم  موضوع نیروهای خدماتی و نگهبانی  که در چارت وزارت دیده نشده  مشکلات زیادی برای ما ایجادکرده است.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان افزود: انتظار داریم که بحث عوارض شهرداری که بسیار سنگین است پیگیری شده و اماکن ورزشی نیز از پرداخت عوارض معاف شوند.

حشمت الله  امان الهی در پایان بر لزوم توجه به توسعه خانه های تخصصی ورزشی تخصصی در استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات عمرانی  اداره کل در ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹  حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: برنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close