لرستان

جریان آب به رودخانه کشکان بازگشت

روزهای بروجرد- مدیر امور آب پلدختر گفت: همکاری و همراهی کشاورزان شهرستان موجب پیشگیری از خشک شدن رودخانه کشکان شد و اکنون جریان آب با دبی کم به این رودخانه بازگشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، محمد گودرزی اظهار کرد: لرستان سال‌ها با کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی مواجه بوده است اما خشکسالی امسال به مراتب نسبت به سال های گذشته شدت بیشتری دارد.

وی گفت: باوجود کمبود آب در مخزن سد ایوشان (بالادست کشکان) و خشکی کامل سرشاخه ها در مقاطعی، اما امسال با همکاری کشاورزان پلدختر، بخش های تابعه (مرکزی و معمولان)، اعضای شورای حفاظت منابع آب شهرستان، مساعدت های امام جمعه، دادستان و نیروی انتظامی، از خشک شدن کامل این رودخانه و فاجعه زیست محیطی جلوگیری بعمل آمد.

وی گفت: از همه مردم و انجمن های زیست محیطی به ویژه کشاورزان که نسبت به کاهش سطح زیر کشت و جلوگیری از کشت گیاهان آبدوست با این شرکت همکاری داشتند، قددانی می شود.

گودرزی بیان کرد: رودخانه کشکان تیر ماه ۹۴ مدت ۲۸ روز بطور کامل خشک و در آن سال خسارت سنگینی به کشاورزان و محیط زیست وارد شد اما در حال حاضر جریان دارد و دارای دبی حدود پنج مترمکعب در ثانیه است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close