اخبار لرستان

تعیین حریم، راه نجات تالاب‌های لرستان است

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: انجام مطالعات و تعیین حریم و حد بستر راه نجات تالاب‌های این استان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، داریوش حسن نژاد اظهار کرد: تالاب‌ها از نظر ارزش‌های اقتصادی، اکولوژیکی و ذاتی و همچنین از نظر زیبایی و محل تجمع پرندگان و جانوران، مناطق جذاب و لذت‌بخشی محسوب می‌شوند.

وی افزود: به‌منظور حفاظت از تالاب‌های پلدختر و تنوردر دورود، جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به بستر و حریم آنها و همچنین ارائه راهکارهای مناسب جهت تغذیه و تامین حق‌آبه، تمامی نتایج مطالعات حد بستر و حریم کمی که از سال۹۸ در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته بود، مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: برای نجات تالاب‌های استان اولین قدم انجام مطالعات، تعیین حریم، حد بستر، پتانسیل‌یابی کاربری اراضی و ارائه راهکاری برای تغذیه آب آن‌ها می‌باشد.

به گزارش ایرنا تالاب های مصنوعی زیادی از جمله سد هاله کوهدشت، سد مروک، سد ایوشان، سد خان آباد، سد حوضیان، سد رودبار و دهها آبگیر و سد خاکی دیگر در سطح استان پراکنده هستند.

تالاب های ۱۱ گانه پلدختر، بیشه دالان بروجرد، تنوردر دورود، گهر کوچک و کارستی غار ماهی کور مهمترین تالاب های طبیعی این استان بشمار می روند.

تالاب های پلدختر به عنوان مهمترین تالاب های لرستان هستند که در قسمت جنوبی استان و در فاصله ۱۲ تا ۴۵ کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارند، در این منطقه ۱۱ تالاب کوچک و بزرگ وجود دارد که ۹ تالاب آن دارای آب دائمی و ۲ تالاب آن دارای آب فصلی است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close