اخبار ایران

باقری جانشین عراقچی شد

روزهای بروجرد- وزیر امور خارجه علی باقری را به عنوان معاون سیاسی، مهدی صفری را به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی و محمد فتحعلی را به معاونت اداری و مالی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

 

 با حکم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، علی باقری به عنوان معاون سیاسی، محمد فتحعلی معاون اداری و مالی و مهدی صفری هم معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منصوب شدند.

در بخشی از احکام انتصابات معاونان جدید آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی به ویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویال و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.

وزیر امور خارجه در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونان سابق، سید عباس عراقچی، علی ابوالحسنی و سید رسول مهاجر را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.

با تغییر معاون سیاسی وزارت خارجه احتمالا علی باقری از این پس به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران فعالیت خواهد کرد. باقری پیشتر معاون سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود. او در مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در دولت محمود احمدی نژاد نقش کلیدی داشت. 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close