اخبار بروجرداخبار لرستان

نماینده سلسله و دلفان: عدم توسعه مراکز آموزش عالی، ظلم تاریخی به لرستان/ درخواست ما اختصاص دانشگاه علوم پزشکی به بروجرد است

روزهای بروجرد- نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ظلم‌هایی که به استان شده عدم توسعه مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها و مناطق محروم بوده است.

دکتر یحیی ابراهیمی در دیدار با رئیس دانشگاه لرستان، اظهار کرد: ما در استان نیروی انسانی و هم منابع خدادادی داریم که باید بررسی کنیم که چرا توسعه نیافته هستیم.

وی ادامه داد: براساس روال گذشته  یکی از ظلم‌هایی که به استان شده عدم توسعه مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها و مناطق محروم بوده است، به‌عنوان مثال استان فارس ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی دارد و در زمان توزیع اعتبار براساس تعداد دانشگاه‌ها انجام می شود.

ابراهیمی عنوان کرد: اولین درخواست ما از وزارت بهداشت این است که یک دانشگاه علوم پزشکی به بروجرد اختصاص بدهند چرا که ظرفیت این امر را دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی‌ از قول‌هایی که از وزیر علوم گرفتم این بود که توسعه آموزش عالی باید در مناطق محروم باشد، عنوان کرد: وقتی می‌گوییم آموزش عالی الشتر به دانشگاه تبدیل شود ابتدا باید یک سری زیرساخت‌ها آماده شود، اولین شرط این است که ما سه دانشکده مستقل داشته باشیم.

وی ادامه داد: لابی‌گری‌های غیرمنطقی و ایجاد امکانات غیرکارشناسی در خیلی از مناطق و شهرستان‌ها باعث به وجود آمدن این شرایط شده است، ما نیامدیم کارشناسانه و براساس زیرساخت‌ها برخورد کنیم و لابی‌گری‌ها باعث شده الان خیلی از جاهایی که در کشور مانند لرستان از ریل توسعه خارج شوند.

ابراهیمی بیان کرد: نگاه توسعه محور نداشتیم بنابراین باید در برخورد با مشکلات به شکل منطقی و براساس مسائل علمی پیش برویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی‌از قول‌هایی که وزیر علوم دادند توسعه آموزش عالی در مناطق محروم است، از طرفی دیگر باید قبول کنیم که باید زیرساخت‌ها را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: منطقی‌ترین راه این است که تلاش کنیم از هدر رفت منابع جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم، آیا در شهر کوچکی مانند الشتر که دانشگاه آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و آموزش عالی داریم و همه در یک رشته فعالیت دارند این مهم منطقی است؟

ابراهیمی بیان کرد: تنها راهی که بتوانیم آموزش عالی را در مناطق محروم گسترش دهیم ابتدا باید تبدیل به مجتمع آموزش عالی شود و بلافاصله چند دانشکده تخصصی ایجاد می‌کنیم و بعد می‌توانیم دانشگاه آموزش عالی را داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اگر مجتمع‌های آموزش عالی مستقل باشند ابلاغ توسط وزیر صادر می‌شود و اعتبارات ابلاغی را دیگر نمی‌توانند جا به جا کنند.

وی تأکید کرد: ما باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم که دانشکده‌ها را افزایش دهیم و از این دو ظرفیت استفاده کرده و به نفع مردم بهره‌برداری کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: مسائل آموزشی و توسعه آموزش‌های عالی یکی از اولویت‌های من است چون احساس می‌کنم که ظلمی که در حق لرستان شده این است که تعداد مراکز مستقل آموزش عالی ما زیاد نیستند و اعتباراتی که از سازمان برنامه اختصاص داده می‌شود سازمان‌های مستقل اعتبار بیشتری را  دریافت می‌کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مسئولان درگیر شدیم که گفتند پروژه جدید شروع نکنید و پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانید، این موضوع ظلم در حق جاهایی است که هنوز پروژه‌ای را شروع نکردند. شهرستان‌هایی مانند سلسله و دلفان که اصلاً پروژه‌ای ندارند چه کنند؟ باید بمانند کل کشور پیشرفت کند که آن زمان تازه برای آن پروژه جدید تعریف کنید.

وی تصریح کرد: پیگیر هستم این قوانین که براساس نظر شخصی افراد بوده را حذف کنیم، ما نیز هرجایی ورود کردیم توانستیم مسیر را عوض کنیم.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close