اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: کل میزان تسهیلات شهرستان ۶۰ میلیارد تومان است که پاسخگو نیست

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: تحول و رونق اقتصادی با توسعه بخش تعاون در زمینه‌های مختلف محقق می‌شود.

” احمد گودرزیان ” در دیدار با روسای تعاونی‌های فعال بروجرد در محل فرمانداری این شهرستان افزود: برای اقتصاد در دنیا سه الگو تعریف شده که شامل بخش خصوصی، تعاون و بخش دولتی است.

وی اظهار داشت: در کشور ما هرسه الگو از ابتدا فعالیت داشته و در دهه ۶۰ تعاونی‌ها از رونق و جایگاه خاصی برخوردار بودند.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار لرستان بیان کرد: در دهه ۶۰ هربخش مانند دامداری، مرغداری، کشاورزی دارای تعاونی بودند، اما در دهه ۷۰ تعاونی‌ها کم کم کنار رفتند و جای خود را به بخش خصوصی دادند و نه تنها تعاونی‌ها بلکه بخش دولتی را کنار گذاشتند و این مهم باعث ایجاد مشکل در بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور شد.

گودرزیان اضافه کرد: تعاونی‌ها در بروجرد در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ خدمات گسترده‌ای انجام دادند و زمانی که کل بودجه دولتی شهرستان ۱۰ میلیون تومان بود بودجه شرکت حمایت که از تعاونی‌ها  ۱۳میلیون تومان برآورد شد.

وی تاکید کرد: باید از موفقیت‌های تعاونی‌ها در کشورهای دیگر الگو گرفت و راه توسعه و رونق اقتصادی را هموار نماییم و با داشتن برنامه اقتصادی درتعاونی‌ها در شرایط تورم موجود با مشکل مواجه نشویم.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد ادامه داد: باید تلاش نمود و بررسی کرد که چرا تعاونی‌هایی که در ۲ دهه قبل بیش از هزار عضو داشتند اکنون فعالیت چندانی ندارند.

گودرزیان یادآور شد: از مسوولان تعاونی‌ها بروجرد درخواست می شود در نشست ویژه ای مشکلات بخش تعاون و سرمایه گذاری در این بخش را بررسی و زمینه توسعه تعاونی‌ها را در شهر اشترینان فراهم کنند.

وی افزود: کل میزان تسهیلات شهرستان ۶۰ میلیاردتومان است که پاسخگو نیست و اگر تعاونی‌ها رونق بگیرند و سود خود را نیز ببرند شاهد تحول اقتصادی در این شهرستان خواهیم بود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: از سال ۹۹ تاکنون با توجه به شیوع کرونا تعداد ۲۷تعاونی در بروجرد ایجاد شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۶ تعاونی بیشتر بوده است. 

عبدالعلی گیوه کی اظهار داشت: از سال ۹۹ تا کنون ۲هزار و ۴۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار و ۱۳۴ مورد نظارت و بازرسی از تعاونی‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده تعاونی‌ها در این مدت ۲۲۰ مورد در سال ۹۹ تاکنون بوده و تعداد ۵۰۰ مورد مشاوره انجام شده است.

وی مجموع تعاونی‌های بروجرد را ۷۷۶ تعاونی  اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین مشکلات تعاونی‌ها در بخش سبستم بانکی است که در هیج جای لرستان به اندازه بروجرد سخت‌گیری نمی شود.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “فرماندار بروجرد: کل میزان تسهیلات شهرستان ۶۰ میلیارد تومان است که پاسخگو نیست”

  1. دانشمندان گرامی؛ اقتصاد شامل سه بخش : ۱-تولید ،۲-تعاون،۳-خدمات میباشد.

    #گیوه کی _دانشمند_ عصر _حاضر.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close