لرستان

مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در چهار شهر لرستان صفر شد

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:‌ مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا طی ۲ هفته گذشته در چهار شهر این استان گزارش نشده است.

 

محمدرضا نیکبخت در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان‌های ازنا، چگنی، رومشکان، سپیددشت دو هفته اخیر موارد بستری یا ابتلا داشته اما بدون فوت ناشی از ویروس کرونا بوده‌اند.

وی اظهار داشت: عملکرد دانشگاه علوم  پزشکی و لرستان در مقابله با کرونا موفق بوده و روند ابتلا نزولی شده است اما همچنان نیازمند همکاری جدی مردم به ویژه شهروندان بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا  هستیم.

وی تصریح کرد: روزانه حدود ۳۶۰ نمونه مشکوک ابتلا بررسی می شود که از این تعداد حدود ۴۰ مورد  معادل ۱۱ درصد مثبت است در حالیکه در اوایل شیوع کرونا میزان ابتلاهای قطعی ۳۵ تا ۴۰ درصد بود.

نیکبخت گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا منجر به مرگ تعدادی از شهروندان شد اما در مجموع تعداد بسیاری از مبتلایان به بهبودی کامل دست پیدا یافتند که این مهم  مرهون زحمات تمامی دست اندرکاران به ویژه کادر بهداشت و درمان است که با خطر انداختن جان خود شبانه روز به بیماران خدمت می کنند.

استاندار لرستان نیز روز گذشته در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت:  وضعیت ما عادی نیست، مردم باید همچنان در خانه بمانند و به جز موارد ضروری با رعایت فاصله اجتماعی از منازل خارج نشوند.

سیدموسی خادمی با اشاره به برخی مصوبات این جلسه اظهار داشت: مقرر شد تمامی شهرستان های کشور با توجه به میزان شیوع بیماری، درصد بستری بیماران و تعداد فوتی های هر منطقه از نظر سلامت در یکی از وضعیت های سفید، زرد یا قرمز طبقه‌بندی شوند.

وی ادامه داد: در این طرح به جای اینکه مبنا استانها باشند شهرستان ها مورد توجه قرار می گیرند و شهرستان هایی که در وضعیت سفید باشند تاحدودی رفع محدودیت می شوند و امکان بازگشایی برخی مراکز مذهبی در مناطق مورد نظر وجود دارد.

خادمی گفت: هدف نهایی مصوبات ستاد مقابله با کرونا کمک به عملکرد بهتر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای مبارزه با این بیماری و خدمات رسانی به مردم است بنابراین  مدیران دستگاه های اجرایی با پیگیری مصوبات ستاد، در صورت برخورد با هر گونه مشکل ضمن اطلاع رسانی به ستاد در جهت رفع آن اقدام کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close